کد خبر : 73610

سقف خورشیدی برای خودروهای آفرود

سقف خورشیدی برای خودروهای آفرود

محققان آمریکایی پنل خورشیدی را روی جعبه بار یک خودروی آفرود جانمایی کرده اند که به گردشگران کمک می کند به راحتی بتوانند وسایل برقی خود را با پورت های آن شارژ کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از سینا پرس، خودروهای آفرود بهترین گزینه برای سفر به مناطق صعب العبور است اما مجهز بودن این خودروها به پنل های خورشیدی، قابلیتی است که دسترسی شما را به نیروی برق در هر مکانی ممکن می کند.

محققان خودروی CBX Solar را تولید کرده اند که مجهز به یک پنل خورشیدی یکپارچه روی سقف آن است که برای شارژ حداکثر دو دستگاه قابل حمل در زمان خارج شدن از شبکه برق و در دسترس نبودن نیروی الکتریکی به کار می آید. این پنل خورشیدی روی جعبه بار Yakima نصب شده روی سقف خودرو با ابعاد متوسط جانمایی شده است. 

این جعبه دارای دو پورت USB است که می تواند به شارژ دستگاه های قابل حمل گرفته تا وسایل کمپینگ دارای پورت USB کمک کند.

پورت های شارژ در قسمت زیر در جعبه قرار گرفته که به راحتی می توان وسایل را با آن شارژ کرد. به گزارش سیناپرس،برای ماجراجویانی که روزها و هفته ها در سفر به مناطق دوردست هستند، این جعبه پنل خورشیدی ظرفیت 16 فوت مکعب فضای بار دارد.

افراد در این فضا می توانند چادر، کیسه خواب، وسایل کمپینگ یا هر چیز دیگری را قرار دهند. یک دستگیره هم برای این جعبه در نظر گرفته شده که می توان به راحتی به کمک آن جعبه را روی ریل تعبیه شده روی سقف قرار داد و آن را به راحتی جابه جا کنید. 

پنل های خورشیدی به صورت ورقه ای روی در این جعبه 27 کیلوگرمی بار قرار گرفته و در جعبه بار قفل می شود. این پنل ها  ساخت شرکت کالیفرنیایی Sunflare است که از پنل های سبک وزن 36 واتی تشکیل شده که خروجی 5 ولت داشته و از طریق دو پورت USB، نیروی موردنیاز را برای وسایل برقی فراهم می کند.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها