کد خبر : 73526

درآمد چشم گیر استلانتیس در اولین سال تاسیس

درآمد چشم گیر استلانتیس در اولین سال تاسیس

استلانتیس از ادغام فیات کرایسلر با پژو سیتروئن به وجود آمده و 14 برند را زیر چتر خود دارد در اولین سال شکل گیری 13.4 میلیارد یورو [15.2 میلیارد دلار] سود به ثبت رساند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، درآمدهای این 14 برند بعد از ادغام تقریباً سه برابر پیش از ادغام دو اتحاد است و بخشی از این موفقیت مدیون کاهش هزینه هایی است که برندهای جیپ، اُپل، و پژو با ترکیب کسب و کارهایشان به وجود آورده اند.

در سال 2020 زمانی که این دو اتحاد هنوز ادغام نشده بودند کل سودشان 4.79 میلیارد یورو بود.

گردش مالی برای کل بیزینس اتحاد استلانتیس با 14 درصد رشد به 152 میلیارد یورو رسیده است.

کارلوس تاوارس مدیر عامل استلانتیس می گوید نتایج «ثابت می کند که استلانتیس در جایگاه درستی قرار گرفته و عملکرد قوی از خود نشان می دهد» و بر «موانع شدید» فائق آمده است.

همه خودروسازان دنیا با کمبود قطعات مهم از جمله ریزتراشه ها و قطعات الکترونیکی نیمه هادی و افزایش قیمت مواد خام مواجه بوده اند و برای بازگشت به حالت عادی دست و پا می زنند.

استلانتیس می گوید منافع این ادغام در طول سال اول بیش از 3.2 میلیارد یورو ارزش داشته است. این ادغام ها باعث شده است کنترل هزینه ها بهتر صورت بپذیرد.  همچنین گذار به خودروهای برقی نیز شتاب بیشتری گرفته است و فروش خودروها با آلایندگی کمتر با 160 درصد رشد به 388 هزار دستگاه رسیده است.

قوانین و مقررات سخت گیرانه تر محیط زیستی همه خودروسازان را در اروپا و در چین وادار به عرضه محصولات برقی با پیمایش بهتر به ازای هر بار شارژ کرده است. با ادغام این 14 برند، سبد محصولات تنوع بی نظیری پیدا کرده طوری که حتی امکان گسترش و توسعه خودروهای ون تجاری با سوخت هیدروژنی تحت برند اُپل برای این شرکت امکان پذیر شده است.

استلانتیس مجموعه ای از برندهای کرایسلر، سیتروئن، دی اس، فیات، مازاراتی، رام و واگسهال را زیر یک چتر آورده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها