کد خبر : 73381

تاکسی خودران بایدو راهی خیابان شد

تاکسی خودران بایدو راهی خیابان شد

اخیرا استفاده از سرویس تاکسی خودران شرکت بایدو که تحت عنوان آپولو گو -Apollo Go- شناخته می‌شود، در یکی از مناطق پرجمعیت چین آغاز شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران، بایدو به تازگی سرویس آپولو گو را در اختیار ساکنان منطقه‌ای در شهر شنزن چین قرار داده است. شنزن هفتمین شهری است که تاکسی خودران بایدو را به خیابان‌های خود راه داده است.

به گفته این شرکت، حدود ۵۰ ایستگاه در نزدیکی مناطق مسکونی، تجاری، تفریحی و فرهنگی در این شهر طراحی شده که افراد می‌توانند با استفاده از اپلیکیشنِApollo Go‌، درخواست خود برای استفاده از این تاکسی‌ها را ثبت کنند.

بایدو اعلام کرد که قصد دارد تا پایان سال جاری میلادی، تعداد این ایستگاه‌ها را تا ۳۰۰ ایستگاه افزایش دهد. همچنین این شرکت چینی از تصمین خود برای توسعه فعالیت آپولو گو در بیش از ۶۵ شهر در چین تا سال ۲۰۲۵ و ۱۰۰ شهر تا سال ۲۰۳۰ خبر داد.

منطقه نانشان، یکی از پرجمعیت‌ترین مناطق در جنوب چین است و شرکت‌های زیادی در این منطقه مستقر و مشغول به فعالیت هستند و تقاضا برای سرویس‌های حمل‌ونقل و جابجایی مسافران در این منطقه بسیار زیاد است.

وی دونگ، از مدیران ارشد بایدو در این باره گفت: رانندگی هوشمند، فرآیند تجاری‌سازی را آغاز کرده است و این فرآیند به صنعت خودروسازی اجازه می‌دهد تا به درک بهتری از عملی بودن رانندگی هوشمند برسد و سرمایه بیشتری را به منظور گسترش حوزه رانندگی خودران جذب کند.

شرکت Pony. ai نیز که در زمینه فناوری خودروهای خودران فعالی دارد، اخیرا ارائه خدماتی مشابه را در شهرهای گوانژو، پکن و شانگهای آغاز کرده است. از دیگر شرکت‌های فعال در این حوزه می‌توان به DeepRoute اشاره کرد که چندی پیش ۲۰ دستگاه تاکسی خودران خود را روانه خیایان‌های منطقه فوتیان چین کرده است.

این روزها، رقابت در عرضه خودروهای خودران و تاکسی‌های خودران در چین بسیار داغ است و در کنار تمرکز برندهای شناخته‌شده، اخیرا موج دومی‌از ورود شرکت‌ها به این حوزه را شاهدیم که می‌توانند افزایش سرعت پیشرفت این فناوری‌ها را به دنبال داشته باشند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها