کد خبر : 73213

پرفروش ترین خودروهای بازار پاکستان

پرفروش ترین خودروهای بازار پاکستان

پرفروش ترین خودروهای بازار پاکستان بر اساس داده های «انجمن سازندگان صنعت خودروی پاکستان» در ماه ژانویه منتشر شد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، کمپانی های هیوندایی-نشاط، پاک سوزوکی موتور [PSMC] و هوندا اطلس کارز [HACL] نسبت به ماه های گذشته افت فروش داشتند که آن را به افزایش قیمت خودرو، افزایش مالیات و محدودیت های اخذ وام نسبت داده اند.

پرفروش ترین خودروهای ماه ژانویه سال 2022 پاکستان بر اساس «انجمن سازندگان صنعت خودروی پاکستان» به ترتیب رتبه پنجم به اول عبارتند از:

رتبه پنجم، سوزوکی واگن آر: خودروی مورد علاقه تاکسی های اینترنتی اُوبر در پاکستان سوزوکی واگن آر است که خود را تا پنج تای اول بالا کشیده است. پاک سوزوکی موتور PSMC در ماه اول سال 2022 میلادی موفق به فروش 1,537 دستگاه واگن آر شد.

رتبه چهارم، تویوتا یاریس فروش تویوتا یاریس در پاکستان نسبت به گذشته روند کاهشی داشته است. در دو ماه گذشته هم فروش کرولا و هوندا سیتی از یاریس پیشی گرفته اند. شرکت تویوتا ایندوس موتور IMC در ماه اول سال 2022 موفق به فروش 2,093 دستگاه خودرو شده است.

رتبه سوم، هوندا سیتی: شرکت هوندا با معرفی مدل جدید، محبوبیت زیادی در پاکستان پیدا کرده  اما از زمان سفارش گذاری تا زمانی که خودرو به دست مشتری برسد به 6 ماه وقت نیاز است. شرکت هوندا اطلس کارز [HACL] در ماه ژانویه سال 2022 موفق به فروش 2,928 دستگاه هوندا سیتی شده است. مدل جدید هوندا سیتی، نسل پنجم این سدان پرفروش در پاکستان است که نسبت به کارخانه هوندا هنوز یک نسل قدیمی تر است.

رتبه دوم، تویوتا کرولا: هرچند که فقط قشر متوسط به بالای پاکستان قدرت خرید این خودرو را دارند شرکت تویوتا ایندوس موتور IMC در ماه ژانویه موفق به فروش 3,435 دستگاه از این خودرو شده است. نسبت به ژانویه سال 2021، فروش کرولا 1.8 درصد در پاکستان رشد داشته است.

رتبه اول، سوزوکی آلتو: این خودرو همچنان پرفروش ترین خودروی بازار پاکستان است و در ماه ژانویه 3,864 دستگاه از این خودرو در بازار پاکستان فروخته شده است.

به گزارش pkrevenue.com از ژوئیه 2021 تا ژانویه 2022 تعداد خودروهای پلاک شده در پاکستان با 61 درصد رشد رو به رو شده است و در طول این 7 ماه بر اساس آمار انجمن سازندگان صنعت خودروی پاکستان Pakistan Automotive Manufacturers Association [PAMA] تعداد خودروهای فروخته شده به 156,586 دستگاه رسیده در حالی که در مدت مشابه سال قبل از آن 97,469 دستگاه بوده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها