کد خبر : 72823

کارنامه خیره کننده تولید و فروش فراری

کارنامه خیره کننده تولید و فروش فراری

فراری، سازنده ایتالیایی خودروهای لوکس، نتایج بی‌سابقه‌ای را که در سال گذشته چه از نظر درآمد، چه خودروهای فروخته شده یا سود خالص کسب کرده است، منتشر کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایران جیب، طبق ارقامی که امروز در یک بیانیه مطبوعاتی منتشر شد، برند «اسب سرکش» در سال ۲۰۲۱ تعداد ۱۱ هزار و ۱۵۵ دستگاه خودرو تحویل داده است که ۲۲.۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افزایش داشته است. این رقم نسبت به سال ۲۰۱۹ نیز با افزایش ۱۰.۱ درصدی روبرو شده است.

طبق این گزارش، گردش مالی شرکت فراری در سال ۲۰۲۱ به ۴.۲۷ میلیارد یورو افزایش یافته است که ۲۳.۴ درصد در طول یک سال و ۱۳.۴ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ افزایش یافته است. از سوی دیگر سود خالص این شرکت به ۸۳۳ میلیون یورو در برابر ۶۰۹ میلیون یوروی سال پیش از آن رسیده است.

بندتو وگنا، کارشناس تراشه‌های الکترونیکی که در ماه سپتامبر رهبری فراری را به دست گرفت و جانشین جان الکان شد، گفت: «رکورد نتایج مالی سال ۲۰۲۱ بار دیگر قدرت کسب و کار ما را نشان می‌دهد.»

وی در بیانیه مطبوعاتی فراری با استقبال از رشد دو رقمی که فراتر از پیش‌بینی‌ها بود، افزود: «ما به دقت دریافت سفارش‌های چشمگیر را در راستای استراتژی خود که هدف آن دنبال کردن رشد کنترل شده و حفظ انحصار برند است، مدیریت کرده‌ایم.»

خط تولید فراری

طبق این گزارش، تمام مناطق جهان رشد دو رقمی را ثبت کرده‌اند به طوریکه در اروپا، خاورمیانه و آفریقا این رشد ۱۴ درصد گزارش شده است، قاره آمریکا شاهد رشد ۲۱.۸ درصدی و منطقه چین، هنگ‌کنگ و تایوان شاهد رشد بی سابقه ۹۷.۱ درصدی نسبت به سال قبل از آن بوده‌اند.

درآمد تولید کننده از فروش خودرو و قطعات یدکی طی یک سال ۲۶ درصد افزایش یافت و به رقم ۳.۵۷ میلیارد یورو رسید در حالی که درآمد مربوط به حمایت مالی و برند به لطف تقویت فرمول یک، ۱۰.۴ درصد افزایش یافت و به رقم ۴۳۱ میلیون یورو رسید.

اگر فعالیت‌های این شرکت تحت تاثیر محدودیت‌های ناشی از همه‌گیری کووید-۱۹ قرار نگیرد، فراری پیش‌بینی می‌کند که گردش مالی برای سال ۲۰۲۲ حدود ۴.۸ درصد افزایش پیدا کند.

پیش بینی می‌شود شرکت فراری تولید خودروی شاسی بلند پروسانگ ( Purosangue) و یک مدل جدید از سری آیکونا را در سال جاری برای تحویل از سال ۲۰۲۳ آغاز کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها