کد خبر : 72054

فورد ماوریک رکورد مصرف سوخت را شکست

فورد ماوریک رکورد مصرف سوخت را شکست

دیماوریک یکی از پر سر و صداترین محصولات فورد در سال‌های اخیر به شمار می‌رود. این پیکاپ کوچک و ریزجثه که زمان زیادی از معرفی آن سپری نشده، قیمت پایه‌ای برابر با ۱۹۹۹۵ دلار دارد و در همان هفته اول معرفی رکورد ۳۶ هزار پیش‌فروش را ثبت کرد

 به گزارش خودروتک به نقل از خبرآنلاین ،شرکت فورد حساب ویژه‌ای روی موفقیت این پیکاپ جدید باز کرده و نسخه پایه آن را با پیشرانه هیبریدی به بازار فرستاده است.

نکته جالب توجه اینکه اخیرا معلوم شده این نسخه بر اساس استانداردهای آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا - موسوم به EPA - قادر است با هر گالن سوخت ۴۲ مایل مسافت شهری را پشت سر بگذارد. این رقم معادل ۵.۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می شود.

مساله وقتی جالب‌تر می شود که بدانیم فورد میزان مصرف سوخت ترکیبی نسخه هیبریدی ماوریک را ۳۷ مایل به ازای هر گالن (۶.۳ لیتر در هر صد کیلومتر) اعلام کرده است.

با در نظر گرفتن گنجایش ۱۳.۸ گالنی (۶۲.۷ لیتر) باک فورد ماوریک، باید گفت این نسخه می‌تواند تا ۵۰۰ مایل (معادل ۸۰۵ کیلومتر) مسافت را بدون نیاز به سوختگیری مجدد طی کند.

اما جالب تر از همه اینها این که اخیرا یکی از دارندگان نسخه هیبریدی ماوریک توانسته به رکوردی بسیار بهتر از ارقام اعلام شده از سوی کمپانی و آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا دست پیدا کند. این فرد با انتشار تصویری در یکی از تالارهای گفتگوی اینترنتی، از پیمایش ۵۹۵,۲ مایل با یک باک خبر داده است.

رکورد شکنی فورد ماوریک؛هزار کیلومتر با یک باک

آنطور که تصویر انتشار یافته از سوی این فرد نشان می‌دهد، هنوز امکان پیمایش ۲۴ مایل دیگر با سوخت باقیمانده در باک وجود دارد. همچنین از روی این تصویر می‌توان متوجه شد که ۲۶۹ مایل مسافت طی شده به صورت الکترونیکی بوده و میانگین مصرف سوخت ۴۴.۱ مایل به ازای هر گالن (۵.۳۳ لیتر در هر صد کیلومتر) است.

این ارقام ثابت می‌کنند که فورد ماوریک نسخه هیبریدی به راحتی می‌تواند رکورد ۶۰۰ مایل یا هزار کیلومتر مسافت با یک باک را ثبت کند. این مسئله توسط سایر اعضای تالار مذکور نیز تایید شده و شماری از آنها به دستیابی به رکوردی مشابه اذعان کرده‌اند.

ذکر این نکته ضروری است که سبک رانندگی و نوع مسیر نقش پررنگی در میزان مصرف سوخت دارد. همچنین باید به این نکته نیز اشاره کنیم که مدل استفاده شده توسط مالک مورد بحث، نسخه هیبریدی تک دیفرانسیل بوده است.

کسانی که خواهان ماوریک دو دیفرانسیل هستند، فقط نسخه غیر هیبریدی اکوبوست را پیش روی خود دارند.

این نسخه بر اساس داده‌های آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا به ترتیب در شهر اتوبان و صد کیلومتر ترکیبی مصرف سوختی برابر با ۲۲، ۲۹ و ۲۵ مایل به ازای هر گالن دارد. این ارقام به ترتیب معادل ۱۰.۶، ۸.۱۱ و ۹.۶ لیتر در صد کیلومتر هستند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها