کد خبر : 71678

کینر | خودروی رکابی

کینر | خودروی رکابی

بازار خودرو‌های کوچک دو نفره به زودی شاهد یک خودروی جدید خواهد بود.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان ، خودروی velomobile یا bicycle car وسیله نقلیه‌ای با نیروی انسانی است.

خودروی Kinner قابلیت محافظت در برابر آب و هوا و تصادفات را دارد و این خودرو معمولا خودرو‌های تک سرنشین است. خودروی جدید کینر از نوع velomobile بوده و طول نمونه اولیه کینر ۲۸۵ سانتی‌متر، عرض آن ۱۰۰ سانتی‌متر و فاصله بین دو محور ۲۲۰ سانتی‌متر است.

کینر برای دو سرنشین مناسب است و فضایی برای قرار دادن چمدان در زیر کاپوت دارد.

شخصی به نام Ari Jukka Luomaranta که سازنده گیتار و ترمیم کننده وسایل نقلیه کلاسیک بوده، ساخت این خودرو را بر عهده داشته است. خودرو Kinner از یک موتور الکتریکی دستی با دنده‌های اتوماتیک استفاده می‌کند؛ می‌توان آن را از طریق نرم افزاری خاص در تلفن همراه روشن کرد.

خودروی Kinner

این طراح همچنین برنامه‌هایی برای توسعه دو نوع خودرو دیگر به همین سبک دارد؛ مدل competitzione مخصوص ورزش و مسابقه که بدون موتور طراحی شده است. مدل دیگر هم بدون پدال و صرفاً با نیروی برق کار می‌کند. کینر برای ورود به بازار micromobility طراحی شده است. از آن می‌توان برای دوچرخه سواری، ورزش و سفر‌های طولانی استفاده کرد. به اعتقاد سازنده این وسیله، Kinner جایگزین مناسبی برای اتومبیل ها است.

اولین تحویل کینر در آوریل ۲۰۲۲ خواهد بود. قیمت آن حدود ۱۷ هزار دلار است و از اوایل ژانویه کار ساخت اولین مدل از شش خودروی جدید شروع شده است. ساعت اسپرت و سیستم ناوبری هوشمند از دیگر امکانات این خودرو است.

خودروی رکابی

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها