کد خبر : 71512

تسلای بعدی در حال ظهور است؟

تسلای بعدی در حال ظهور است؟

قیمت سهام برخی از سازندگان خودروهای برقی نوپا در سال‌های اخیر صعود کرده، زیرا سرمایه‌گذاران در جستجوی شرکت‌هایی بودند که بازار خودرو را تکان دهند اما همه آنها ازجمله تسلا با مشکل مواجه شده‌اند.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا ، شرکت خودروسازی لوسید با معرفی اولین خودروی لوسید ایر در اوج قرار گرفت. همچنین، ریویان، سازنده کامیون‌های برقی با عرضه اولیه سهام در نوامبر، موفقیت چشمگیری کسب کرد و برنده جایزه بهترین کامیون سال شد؛ سهام این شرکت در اولین روز معاملاتی خود ۲۹ درصد نسبت به قیمت عرضه اولیه سهام و در هفته بعد ۷۱ درصد افزایش یافت.

ریویان برای مدت کوتاهی پس از تسلا و تویوتا، سومین خودروساز با ارزش جهان بود اما زمانی که اولین فروش خود در ۱۶ دسامبر را گزارش کرد مشخص شد که به دلیل کمبود تراشه و قطعات نتوانسته است انتظارات را برآورده کند.

تسلا که در اوایل سال جاری به ارزش بازار یک تریلیون دلاری رسید نیز با مشکلاتی مواجه شده است. بخشی از مشکلات اخیر برای سهام خودروهای برقی حذف لایحه دولت بایدن برای ساخت خودروهای برقی است که مزایای زیادی برای صنعت خودروهای برقی ازجمله افزایش اعتبار مالیاتی برای خریداران داشت و به خودروسازان اجازه می‌داد مبلغ بیشتری دریافت کنند.

خودروی خودران تسلا اتوپایلوت

بخش عمده‌ای از کاهش سهام خودروهای برقی قبل اظهارات سناتور جو مانچین رخ داد زمانی که وی اعلام کرد نمی‌تواند از این قانون حمایت کند و آینده این بخش را در تردید جدی قرار داد. البته بیشتر این افت به دلیل ادامه اعلامیه‌های خودروسازان معتبر مانند فولکس واگن، تویوتا، فورد و جنرال موتورز در مورد برنامه‌های سرمایه‌گذاری مازاد در خودروهای برقی است.

تسلا به حدی از رشد رسیده که حتی در مواجهه با رقابت فزاینده خودروسازان معتبر به اندازه کافی سودآور و بزرگ است. چشم‌انداز این شرکت رشد فروش ۵۰ درصدی یا بهتر در سال جاری و بعد از آن است. سهام تسلا در سال جاری با کاهش ۵۱ درصدی روبرو شد اگرچه این کاهش تنها کسری از افزایش ۷۴۳ درصدی سهام تسلاست که در سال ۲۰۲۰ به دست آورده است.  

نتایج نشان داده است که شرکت‌هایی مانند ریویان باید عملکرد بهتری برای اثبات خود انجام دهند تا کاملا بتوانند مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار گیرند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها