کد خبر : 71157

ربات 4 چرخ هیوندای برای حمل و نقل های حساس

ربات 4 چرخ هیوندای برای حمل و نقل های حساس

شرکت "هیوندای" از یک ربات چهار چرخ جدید رونمایی کرده است که برای حمل تقریباً همه چیز از جمله نوزادان و سینی‌های نوشیدنی به گونه‌ای طراحی شده است که حتی در عبور از موانع و دست‌اندازها محموله خود را به خوبی حفظ می‌کند.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا، یک ربات چهار چرخ جدید که برای حمل هر چیزی از بسته‌های مختلف و نوشیدنی گرفته تا نوزادان و نمایشگرهای بیمارستانی طراحی شده، توسط شرکت "هیوندای" ساخته شده است.

به گفته "هیوندای"، این ربات به نام "MobED" دارای بدنه‌ای کم ارتفاع و صاف است که برای انجام وظایف با پایداری و مانورپذیری بالا عالی است.

این ربات به طور رسمی در نمایشگاه CES ۲۰۲۲ که چند روز دیگر در ماه ژانویه ۲۰۲۲ برگزار خواهد شد، رونمایی می‌شود.

این ربات قادر است وظایف حساسی نظیر حمل تعداد زیادی لیوان نوشیدنی یا یک نوزاد را در مسیرهای پیچیده و چالش برانگیز دارای مانع انجام دهد. در تصاویری که از این ربات منتشر شده می‌توان مشاهده کرد که در حالی که حامل هرمی از لیوان‌ها است، از یک شیب به سلامت عبور می‌کند.

ساخت رباتی برای حمل اشیای حساس و نوزادان توسط "هیوندای"

"هیوندای" می‌گوید این ربات ۲۶ اینچ طول، ۱۱۰ پوند وزن دارد و یک دستگاه حرکتی مفید برای افراد مسن یا ناتوان خواهد بود.

هیچ جزئیاتی از قیمت این ربات منتشر نشده است و "هیوندای" هنوز اعلام نکرده است که چه زمانی به صورت تجاری عرضه خواهد شد.

این ربات با بدنه‌ای مسطح و مستطیلی شکل طراحی شده است که امکان استفاده‌های متعدد را برای کاربران فراهم می‌کند و روی چهار چرخ بزرگ با سیستم تعلیق مستقل سوار شده است.

مهندسان شرکت "هیوندای" توضیح دادند که این پیکربندی، حرکت بهینه و پایدار را حتی در مسیرهای شیب‌دار و ناهموار ممکن می‌کند. این بدان معناست که این ربات می‌تواند حتی در پیچیده‌ترین محیط‌های شهری نیز حرکت کند.

ساخت رباتی برای حمل اشیای حساس و نوزادان توسط "هیوندای"

"دونگ جین هیون" رئیس آزمایشگاه رباتیک گروه "هیوندای" گفت: ما پلتفرم "MobED" را برای غلبه بر محدودیت‌های ربات‌های راهنما توسعه داده‌ایم. ما همچنین به دنبال ارزیابی این موضوع هستیم که کاربران بالقوه "MobED" چگونه نیازها و استفاده خود را برای این نوع فناوری گسترش خواهند داد.

این ربات همراه با تعدادی از فناوری‌های جدید از جمله چرخ‌های تغییر دهنده زاویه و سیستم‌های فرمان‌پذیری، ترمز و کنترل ارتفاع پیشرفته ارائه خواهد شد. این فناوری‌ها به آن اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به نیروی انسانی یا چرخ‌های جدید، وضعیت بهینه‌ای را در سطح مسیرها و محیط‌های مختلف حفظ کند و در وضعیت مطلوب به سر ببرد.

سه موتور بر روی هر چرخ این ربات نصب شده است که قدرت و فرمان‌پذیری دقیقی را برای چرخ‌ها فراهم می‌کند و در عین حال کنترل وضعیت بدنه را بیشتر ممکن می‌کند. شرکت سازنده در یک بیانیه مطبوعاتی توضیح داد که کنترل قدرت و فرمان‌پذیری جداگانه برای هر چرخ، چرخش در محل و حرکت در همه جهات را برای این ربات فعال می‌کند. آنها افزودند که این ویژگی‌ها امکان تحرک بسیار مؤثر را حتی در موقعیت‌های باریک و در تنگنا فراهم می‌کند.

چرخ‌های این ربات با تنظیم ارتفاع هر چرخ با توجه به سطح زمین، وضعیت بدنه را کنترل می‌کند و آن را تثبیت می‌کند.

لاستیک‌های بادی ۱۲ اینچی "MobED" به جذب ضربه‌ها و لرزش‌ها کمک می‌کنند و به آن اجازه می‌دهند بتواند حتی ظریف‌ترین محموله‌ها را حمل کند.

ساخت رباتی برای حمل اشیای حساس و نوزادان توسط "هیوندای"

"هیوندای" می‌گوید که این ربات برای تطبیق پذیری و ماژولار بودن طراحی شده است و امکان استفاده از آن برای چندین برنامه مختلف فراهم است.

فاصله بین دو محور آن هنگام حرکت در سرعت، به ۲۵ اینچ افزایش می‌یابد و در هنگام عبور از سطوح پیچیده‌تر تا ۱۷ اینچ کاهش می‌یابد. این موضوع، حتی انعطاف‌پذیری بیشتری را فراهم می‌کند و به آن اجازه می‌دهد در محیط‌های مسطح با سرعت حرکت کند یا در سطوح ناهموار بدون توجه به محموله خود، با سرعت کمتری حرکت کند.

هیوندای می‌گوید، انتظار دارد قابلیت تنظیم چرخ‌ها، بدنه جمع و جور و قابلیت لرزش کم "MobED" آن را به یک راه حل فناورانه برای تجهیزات تحویل، راهنمایی و فیلم‌برداری تبدیل کند. در بیانیه مطبوعاتی این شرکت آمده است: به لطف مانورپذیری فوق‌العاده "MobED"، این پلتفرم می‌تواند برای ربات‌های خدماتی که می‌توانند هم در داخل و هم در فضای باز کار کنند، استفاده شود.

"هیوندای" در آینده انتظار دارد که "MobED" بتواند به عنوان یک وسیله حرکتی برای افراد مسن یا معلول استفاده شود، اما ابتدا باید اندازه آن افزایش یابد. در حال حاضر آنها معتقدند که می‌تواند به عنوان یک کالسکه یا وسیله نقلیه تفریحی استفاده شود.

گفتنی است که شرکت‌های "تویوتا" و "هوندا" نیز بر روی توسعه چنین دستگاه‌هایی سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها