کد خبر : 70959

مرسدس بنز به رانندگی خودران سطح 3 دست پیدا کرد

مرسدس بنز به رانندگی خودران سطح 3 دست پیدا کرد

شرکت مرسدس بنز به تازگی تاییدیه فناوری رانندگی خودران سطح سه خود را به دست آورده است که در اوایل سال ۲۰۲۲ عرضه می شود. بر این اساس کلاس S و EQS جدید اولین مدل هایی هستند که به این فناوری مجهز می شوند.

به گزارش خودروتک به نقل از سیناپرس، این فناوری توسط سازمان حمل و نقل موتور فدرال آلمان (KBA) تایید شده و تائیدیه فوق به این معنی است که خودروهای مرسدس اولین خودروهایی در جهان خواهند بود که به سیستم رانندگی خودکار مشروط  معتبر بین المللی مجهز خواهند شد.

این سیستم که Drive Pilot نام دارد، قادر است با کنترل سرعت، فاصله از خودرو و جلو و قرار گرفتن در یک لاین، رانندگی با سرعت حداکثر ۶۰ کیلومتر در ساعت را به دست گیرد.

این سیستم در زمان راه اندازی دوره آزمایشی خود، تنها در آلمان در دسترس بوده و محدود به بخش هایی از اتوبان های این کشور می شود. شرکت مرسدس می‌گوید این فناوری جدید به رانندگان اجازه می‌ دهد تا دست‌ های خود را از روی فرمان برداشته و کارهای جانبی را روی صفحه نمایش مرکزی اطلاعات و سرگرمی خودرو خود انجام دهند. به این ترتیب رانندگان در طول مسیر می توانند کارهایی مانند چک کردن شبکه های اجتماعی، مرتب‌سازی ایمیل‌ها و خرید آنلاین انجام دهند.

این سیستم از حسگرهای لیدار، دوربین‌ها، میکروفون‌ها و حسگرهای ویژه رطوبت استفاده کرده و  هندسه جاده و رویدادهای ترافیکی دائماً از روی نقشه دیجیتال سه بعدی خوانده می‌ شوند.

به گزارش سیناپرس، این فناوری به طور خودکار علائم جاده را بررسی کرده و به طور مستقل به حوادث غیرمنتظره پاسخ و مانورهای فرار و ترمز را انجام می دهد. فناوری هوشمند بنز همچنین می تواند چراغ های آبی خودروهای پلیس، آمبولانس و .... را تشخیص دهد.

گفتنی است این خودرو در شرایط خاص از راننده درخواست می کند کنترل اوضاع را به دست گرفته و اگر راننده پس از درخواست فوری، کنترل را به دست نگیرد، یک روش اضطراری را پیاده خواهد داد.

مارکوس شفر، مدیر ارشد فناوری مرسدس، در این رابطه گفت: با این سیستم مبتنی بر لیدار، ما یک فناوری نوآورانه برای وسایل نقلیه خود ایجاد کرده ایم که تجربه رانندگی منحصر به فرد و لوکسی را به مشتریان ارائه و به ان ها اجازه مدیریت زمان را می دهد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها