کد خبر : 70889

اولین اتوبوسی که روی ریل حرکت می کند هم روی جاده + تصاویر

اولین اتوبوسی که روی ریل حرکت می کند هم روی جاده + تصاویر

قرار است یک وسیله نقلیه که قادر به حرکت هم در جاده و هم ریل است (DMV) از ۲۵ دسامبر فعالیت خود را در ژاپن آغاز کند. به گزارش نیواطلس، سیستمDMV که از ۲۰۰۲ در حال توسعه است اکنون توسط شرکت Asa Coast Railway مدیریت می‌شود. سیستم مذکور در حقیقت ۳ وسیله نقلیه است که مسافت ۱۲۳ کیلومتر را طی می‌کند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، هر DMV در حقیقت یک اتوبوس بنزینی اصلاح شده است که می‌تواند ۲۳ مسافر را همراه راننده جابه‌جا کند. این وسیله نقلیه هنگام تردد در جاده مانند بقیه اتوبوس‌ها با تایر حرکت می‌کند.

اما با فشردن دکمه‌ای چرخ‌های فولادی مخصوص حرکت روی ریل از زیر اتوبوس به کار گرفته می‌شوند. 

تایرهای جلویی خودرو به‌طور کامل بالا می‌روند و از سوی دیگر تایرهای عقبی همچنان در تماس با ریل باقی می‌مانند تا نیروی پیش رانش برای وسیله نقلیه فراهم کنند.

در مرحله بعد وسیله نقلیه می‌تواند حداکثر با سرعت ۸۰ کیلومتر بر ساعت روی ریل حرکت کند. هرچند در عمل سرعت آن ۶۰ کیلومتر برساعت باقی می‌ماند.

  Asa Coast Railway در مسیر کنار دریا که برای جابه‌جایی توریست‌ها ساخته شده، ۲ بار وضعیت حرکت خود را تغییر می‌دهد.

کل فرآیند تغییر وضعیت وسیله نقلیه فقط ۱۵ ثانیه طول می‌کشد.  DMW به دلایل ایمنی از خطوط ریل فعلی و مورد استفاده قطارها استفاده نمی‌کند.

به گفته شرکت Asa Coast Railway قابلیت ترددDMW برای طی بخش اعظم مسیر روی ریل‌ها تا حد زیادی در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌کند و آلایندگی اتوبوس را کاهش می‌دهد.

همچنین با این روش وسیله نقلیه در صورت بروز زلزله یا بلایای طبیعی دیگر که تردد در خطوط راه‌آهن ممکن نیست قادر به سرویس‌رسانی خواهد بود. همچنین این شرکت ادعا می‌کند DMW نخستین اتوبوسی است که روی ریل قطار نیز تردد می‌کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها