کد خبر : 70783

تویوتا | محبوب ترین خودروی میادین جنگ

تویوتا | محبوب ترین خودروی میادین جنگ

هیچ کس منکر آن نیست که خودروهای تویوتا، قابل اعتماد، مقرون به صرف و در دنیا فراوان هستند. اما از کارکشته های نظامی 50 سال گذشته اگر بپرسید، خودروی مخصوص جنگ را خودروهای تویوتا می دانند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، شاید برای شما هم جالب باشد ما جنگی به نام «جنگ تویوتا» هم داریم. در اواخر دهه 80 میلادی، جنگی بین کشورهای لیبی و چاد اتفاق افتاد که در آن چادی ها تویوتاهای هایلوکس و لندکروزر به خاطر دوام و تحرک مناسب در جنگ انتخاب کرده بودند.

حالا مردی به نام کریس Chris 26 ساله پیدا شده که به موضوع استفاده از تویوتا در مبارزه علاقه مند شده و در پیج اینستاگرامی خود @ToyotasofWar به این موضوع پرداخته است.

کریس در مصاحبه با میلیتاری تایمز Military Times گفته: «به خاطر آن که شغل من در یک کمپانی دفاعی بود که تویوتاها را برای نبرد آماده می کرد، تمام فکر و ذکر من شده بود یادگیری و گردآوری اطلاعات در مورد این تویوتاها. بخشی از آن فرایند، گردآوری عکس هایی بود که با آن مواجه می شدم. بعد از گذشت زمان، صفحه اینستاگرام من به محلی برای رد و بدل شدن عکس ها و داستان های مرتبط تبدیل شد.»

زمانی که اطلاعات و عکس ها در مورد موضوعی به این شکل گردآوری و عرضه می شوند،‌ نوع خاصی از فتوژورنالیسم [عکاسی خبری] هم شکل می گیرد. در این خصوص هم کریس می گوید: «باور من این است که این صفحه اینستاگرام تبدیل شده است به ترکیبی از مطالب خودرویی و ژورنالیسم جنگی مبتنی بر عکس. در دنیای شبکه های مجازی، مردم دوست دارند در مورد خودروها و نحوه استفاده از آنها بدانند.»

کریس می گوید بخش محبوب این صفحه اینستاگرامی زمانی است که کاربر یا فالور به خرید تویوتا علاقه مند می شود و  می گوید: «عاشق به اشتراک گذاشتن داستان ها و مطالبی در مورد قابلیت اعتماد به خودروهای تویوتا هستم و این که این خودروها تا چه حد در برابر استفاده های ناجور طاقت می آورند.» وی می گوید خیلی از اوقات برای من خصوصی پیام می فرستند و می گویند: «تبریک می گویم. خوب توانستید مرا متقاعد کنید تویوتا بخرم -صاحب فعلی خودروی نیسان.»

کریس می گوید دی اِن اِی تویوتا بر اساس طراحی خودروهای نظامی است و به جا مانده از جنگ کره است. برخی از این خودروها طراحی خود را از مدل وانت BM‌ و جیپ ویلی Willy الهام گرفته اند. در واقع ورژن ژاپنی جیپ آمریکایی همان  وانت لندکروزرهای امروزی هستند. در بین هواداران این نوع لندکروزرها سری 79 از همه محبوب تر است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها