کد خبر : 70781

نگاهی به خط تولید مرسدس بنز S کلاس

نگاهی به خط تولید مرسدس بنز S کلاس

در سالن مونتاژ "کارخانه 56" جدیدترین فناوری های پیشرفته بکار گرفته شده اند. سامانه های انتقال خودران با سبدهای محصول از بخش مونتاژ پشتیبانی کرده و نسبت به تامین بی وقفه موارد مورد نیاز کارگران در خط تولید اطمینان حاصل می شود.

به گزارش خودروتک به نقل از عصر ایران - انعطاف پذیر، دیجیتال، کارآمد و پایدار: اینها واژه هایی هستند که "کارخانه 56" مرسدس بنز را تعریف می کنند. این کارخانه تجسمی از شرایط آینده تولید در مرسدس بنز محسوب شده و استانداردهای جدیدی برای صنعت خودروسازی تعریف می کند.

با سرمایه گذاری تقریبا 730 میلیون یورویی، "کارخانه 56" که در شهر زیندلفینگن و در فاصله حدود 20 کیلومتری از ساختمان مرکزی شرکت دایملر قرار دارد، مکانی پیشرفته برای تولید خودروهای مرسدس بنز به ویژه مدل های رده بالا و الکتریکی این شرکت از جمله اس-کلاس است.

در مجموع، مرسدس بنز حدود 2.1 میلیارد یورو در سایت زیندلفینگن سرمایه گذاری کرده است. در عین حال، راندمان "کارخانه 56" افزایش 25 درصدی نسبت به خط مونتاژ پیشین اس-کلاس داشته است.

 

کارخانه 56 مرسدس بنز

"کارخانه 56" مرسدس بنز استانداردهای جدیدی را در صنعت خودروسازی شکل داده است. این شامل همکاری های بین انسان و ماشین و فرآیندهایی بهره‌مند از پشتیبانی دیجیتالی از جمله سازماندهی کار و همچنین لجستیک و تضمین کیفیت است.  

در آینده خودروهایی که تکمیل شده اند به صورت اتوماتیک و خودران به ایستگاه بارگیری حرکت خواهند کرد. مشتریانی که خودروهای جدید خریداری می کنند در اپلیکیشن Mercedes me و به صورت آنلاین نیز می توانند نگاهی انحصاری به تولید خودرو خود داشته و از این رو، صبر لذت بخش‌تری برای دریافت آن را تجربه خواهند کرد.

 

کارخانه 56 مرسدس بنز

در سالن مونتاژ "کارخانه 56" جدیدترین فناوری های پیشرفته بکار گرفته شده اند. سامانه های انتقال خودران با سبدهای محصول از بخش مونتاژ پشتیبانی کرده و نسبت به تامین بی وقفه موارد مورد نیاز کارگران در خط تولید اطمینان حاصل می شود. فناوری های شناسایی از طریق فرکانس رادیویی (آراف‌آی‌دی) نوآورانه در "کارخانه 56" یکپارچه شده اند. از این رو، قطعات و خودروها می توانند به صورت دیجیتالی ردیابی شده و با یکدیگر مرتبط شوند.

هوش مصنوعی ، آنالیز داده های بزرگ و تعمیر و نگهداری قابل پیش بینی، شفافیت و پشتیبانی بالا در زمینه برنامه ریزی تولید، کنترل و همچنین اطمینان از کیفیت را تضمین می کنند. به عنوان نمونه، از طریق آنالیز داده های تولید موجود، پیش بینی هایی در مورد خطاهای بالقوه یا موارد تعمیر و نگهداری را می توان از قبل انجام داد.

کارخانه 56 مرسدس بنز

نیروی انسانی نیز یکی از عناصر کلیدی در "کارخانه 56" است. کارگران در ایستگاه های کاری که از نظر ارگونومی بهینه سازی شده اند مشغول به کار بوده و با ابزارهای دیجیتالی از انجام مطلوب وظایف آنها پشتیبانی می شود. همچنین، بخش هایی بر اساس آخرین استانداردها برای زمان استراحت کارگران طراحی شده اند.

سالن مونتاژ "کارخانه 56" بسیار شفاف و پر نور است و از این نظر محیط کار لذت بخش‌تری را برای کارگران فراهم می کند. همچنین، دمای سالن اصلی می تواند به گونه ای تنظیم شود تا هفت درجه پایین‌تر از دمای بیرون باشد.

ساختارهای ساختمانی ماژولار یکی از مشخصه های "کارخانه 56" هستند. طراحی این کارخانه از نظر انرژی کارآمد و سبز است، از این رو مکانی دوستدار محیط زیست است. این مجموعه از انرژی های تجدیدپذیر استفاده می کند و میزان تولید دی اکسید کربن، مصرف آب و تولید ضایعات در آن به میزان قابل توجهی کاهش یافته است.

کارخانه 56 مرسدس بنز

سامانه ای خورشیدی متشکل از 12 هزار ماژول فتوولتائیک روی پشت بام "کارخانه 56" قرار دارد که برق سبز را به بخش های مختلف می رساند. از این طریق، کاهش مصرف برق به میزان 5000 مگاوات ساعت در سال حاصل می شود. به عنوان نمونه، یک خودرو الکتریکی از برند ئی‌کیو مرسدس بنز با این میزان برق می تواند 72 هزار بار در یک سال شارژ شود و حدود 36 میلیون کیلومتر مسافت را طی کند.

انتشار دی اکسید کربن "کارخانه 56" در مقایسه با خط تولید پیشین خودرو اس-کلاس به میزان 75 درصد کمتر خواهد بود. قرار است "کارخانه 56" در آینده به مکانی با تولید کربن صفر – بدون تولید دی اکسید کربن – تبدیل شود و انرژی مورد نیاز برای فعالیت آن به میزان قابل توجهی کاهش یابد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها