کد خبر : 70469

باتری های جداشونده | راه حل جدید شارژ خودروهای برقی

باتری های جداشونده | راه حل جدید شارژ خودروهای برقی

خودروهای الکتریکی در آینده نقش عمده‌ای در جابجایی انسان‌ها خواهند داشت و باتری قابل تعویض می‌تواند راهی برای رفع نقطه ضعف این خودرو‌ها باشد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، خودرو‌های الکتریکی در آینده به یکی از گزینه‌های اصلی حمل و نقل در آینده تبدیل خواهند شد، اما بزرگترین چالش استفاده از این فناوری، زمان شارژ آنهاست که تا ۶ ساعت در حالت عادی و حدود ۲۰ دقیقه در حالت سریع به طول می‌انجامد. این مدت زمان در مقایسه با سوخت گیری معمولی زمان زیادی است.

روزنامه اسپانیایی El Confidencial می‌گوید که ۲۷ درصد از مالکان خودرو‌هایی که مورد بررسی قرار گرفته اند، معتقدند که طولانی بودن زمان شارژ مجدد باتری ، منفی‌ترین عامل هنگام خرید خودروی الکتریکی است.

گسترده شدن موارد استفاده از خودرو‌های برقی، باعث شد که صحبت‌هایی در مورد امکان تعویض باتری‌ها از طریق فرآیندی ساده که در عرض چند دقیقه انجام می‌شود، مطرح شود. این راه حل جایگزین در حال حاضر توسط چندین طرح به خوبی اثبات شده و در طول دو دهه گذشته مورد استفاده قرار گرفته است. از جمله مزایای باتری‌های قابل تعویض، صرفه جویی قابل توجه در زمان شارژ مجدد و افزایش طول عمر خودرو است، زیرا باتری برای شارژ به پریز برق متصل نخواهد شد.

خودروی الکتریکی

کارلوس برمودز، مدیر توسعه تجارت تحرک الکتریکی رپسول، گفت: "یکی از شرکت‌هایی که پروژه باتری قابل تعویض را جدی گرفت، استارت‌آپ Better Place بود که در سال ۲۰۰۷ تأسیس شد و اولین شبکه شارژ الکتریکی جهان را تأسیس کرد. "

 البته برمودز اضافه کرد که به دلیل هزینه بالای ایستگاه‌های تعویض، استاندارد نبودن باتری‌ها یا عدم توافق با سازندگان برای طراحی خودرو‌هایی که بتوانند با سیستم آن‌ها کار کنند، این پروژه نمی‌تواند رو به جلو حرکت کند.

چالش های استفاده از باتری قابل تعویض در خودرو های برقی

در حال حاضر، یکی از پیشرفته‌ترین پروژه‌ها در این زمینه توسط شرکت Ample، مستقر در سانفرانسیسکو رهبری می‌شود. استارت آپ Ample یک سیستم تعویض باتری بر اساس یک ماژولار طراحی کرده است که از تعویض کامل باتری‌ها جلوگیری می‌کند.  این طراحی دارای محفظه‌ای است که باتری‌ها را تنها در ۱۰ دقیقه شارژ می‌کند و یک ربات باتری‌های مصرف شده را خارج و باتری‌های جدید را جایگزین می‌کند. کارلوس برمودز می‌گوید این روش سریع‌تر، کارآمدتر و بسیار ارزان‌تر از تعویض یک باتری کامل است. این شرکت در حال حاضر در حال ساخت چندین وسیله نقلیه در ایالات متحده و اروپا است تا این فناوری را آزمایش کند و بتواند آن‌ها را به صورت تجاری عرضه کند.

اتومبیل الکتریکی

علیرغم پیشنهاد‌های مختلف برای جایگزینی باتری ها، چالش‌هایی برای استفاده گسترده از این روش باقی مانده است. به عقیده خوزه ماریا لوپز، مدیر موسسه دانشگاهی تحقیقات خودرو در دانشگاه پلی تکنیک مادرید، اولین چیزی که باید بر آن غلبه کرد استانداردسازی باتری است.

لوپز گفت: "در حال حاضر سازندگان خودرو‌ها باتری را در مکان مختلفی با اندازه، ظرفیت و قدرت متفاوتی بر روی خودرو‌ها قرار می‌دهد و این موضوع باعث می‌شود که تعویض باتری‌ها بین مدل‌های مختلف کاملا غیرممکن شود. "

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها