کد خبر : 70408

پرواز رنو 4 در تولد 60 سالگی + تصاویر

پرواز رنو 4 در تولد 60 سالگی + تصاویر

شرکت خودروسازی "رنو" در سالروز تولد ۶۰ سالگی مدل معروف خود به نام "رنو ۴"، آن را سوار بر یک پهپاد کرد و در واقع نسخه‌ای پرنده از آن به نام "ایر ۴"(Air ۴) ساخت که می‌تواند تا ارتفاع ۷۰۰ متری اوج بگیرد و به سرعت ۹۳ کیلومتر در ساعت برسد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا ، مانند سایر خودروسازان، شرکت "رنو" نیز با مدل‌های قدیمی و نمادین خود با بازطراحی آنها به عنوان یک خودروی برقی مدرن، خاطره بازی می‌کند. اکنون این شرکت با خودروی پرنده‌ای به نام "ایر ۴" یک نسخه واقعی و پرنده از مدل هاچ بک مشهور خود به نام "رنو ۴" ساخته است.

"رنو" با یک شرکت طراحی آمریکایی به نام "TheArsenale" همکاری کرد تا یک پهپاد با قابلیت حمل انسان بسازد که نسخه‌ای به روز شده از خودروی "رنو ۴" روی آن قرار داشته باشد.

این طرح به مناسبت شصتمین سالگرد تولید "رنو ۴" ساخته شده است و هدف آن نشان دادن جایگاه این برند در ۶۰ سال آینده است.

"رنو ۴" در جشن تولد ۶۰ سالگی خود به پرواز درآمد!

"رنو" نوشت: "ایر ۴" نمادی از استقلال و آزادی است که از درک این موضوع که ترافیک در حال پیچیده شدن است، زندگی‌ها در حال تغییر هستند و جهان ما بدون مانع پیشرفت می‌کند، به وجود آمده است.

بدنه "ایر ۴" کاملاً از فیبر کربن ساخته شده است و دارای یک باتری ۲۲ هزار میلی آمپر ساعتی است که ۹۰ هزار میلی آمپر ساعت انرژی تولید می‌کند. نیروی رانش هر ملخ از این پهپاد نیز ۹۵ کیلوگرم است که در مجموع ظرفیت حمل بیش از ۳۸۰ کیلوگرمی را ارائه می‌دهد.

راننده این خودروی پرنده با بلند کردن تمام بدنه از پشت وارد آن می‌شود. "ایر ۴" می‌تواند با سرعت ۵۰ کیلومتر در ساعت به هوا بلند شود و با سرعت ۹۳ کیلومتر در ساعت پرواز کند.

این خودروی پرنده برای مدت کوتاهی به پرواز درآمده اما اکنون قرار است در سال ۲۰۲۲ در موزه "رنو" در پاریس و سایر نقاط جهان از جمله میامی، نیویورک و ماکائو به نمایش گذاشته شود.

"رنو ۴" در جشن تولد ۶۰ سالگی خود به پرواز درآمد!

"رنو ۴" که همچنین با نام "۴L" یا در فرانسوی به نام "کواترل"(quatrelle) شناخته می‌شود، در سال ۱۹۶۱ با موتور ۶۰۳ سی‌سی به عنوان یک وسیله نقلیه بامزه و ارزان به بازار عرضه شد. بیش از هشت میلیون مدل از این خودرو طی ۳۰ سال در ۱۰۰ کشور دنیا به فروش رسید و آخرین نسخه آن در سال ۱۹۹۲ تولید شد.

اکنون "رنو" اعلام کرده است که قصد دارد این مدل را به اسم "Renault ۴ever EV" در سال ۲۰۲۵ احیا کند، بنابراین "ایر ۴" ممکن است سرنخ‌هایی را از طراحی نهایی این مدل جدید در خود داشته باشد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها