کد خبر : 70300

با فناوری داشبورد خجالتی خودرو آشنا شوید + تصاویر

با فناوری داشبورد خجالتی خودرو آشنا شوید + تصاویر

نمایشگر ShyTech ساخت شرکت Continental برنده جایزه نوآوری CES ۲۰۲۲ شد.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از interestingengineering، رانندگان در هنگام رانندگی به صفحه نمایشی نیاز دارند که اطلاعات مورد نیاز برای پیمایش جاده را در اختیارشان قرار دهد، اما نه آن قدر که آن‌ها را تحت تأثیر قرار دهد.

مشکل اکثر صفحه‌نمایش‌های خودرو‌های امروزی این است که همیشه وجود دارند و حواس سرنشینان و رانندگان را به‌هم می‌زنند.

شرکت Continental یک راه حل نوآورانه در نظر گرفته است که فقط در صورت نیاز نمایش داده می‌شود و طبیعتا رانندگان از چنین نمایشگری استقبال خواهند کرد، زیرا دیگر حواسشان هنگام رانندگی پرت نخواهد شد و احتمالا آمار تصادفات جاده‌ای نیز کاهش پیدا خواهد کرد.

نمایشگر‌های ShyTech

اولریش لودرز از مسئولین شرکت کانتیننتال، در یک بیانیه مطبوعاتی گفت:" نمایشگر‌ها رابط اصلی انسان و خودرو هستند. تعیین استراتژی مناسب برای طراحی نمایشگر‌های کاربردی نقش اساسی در طراحی کابین ماشین دارد. نمایشگر‌های ShyTech آغازگر عصر جدیدی در دنیای خودرو بوده و برای ما، آن‌ها مظهر کابین خلبان در آینده هستند، این فناوری جدید کاملا دیجیتال، انعطاف پذیر و به اصطلاح خجالتی است. صفحه نمایش‌های امروزی، هر پیام غیر مرتبط با شرایط جغرافیایی و موقعیت راننده و سرنشینان را نمایش می‌دهند و نمایشگر‌های بزرگ بدون محتوا به طراحی هماهنگ کابین خلبان کمک نمی‌کنند. به همین دلیل است که نمایشگر ShyTech Continental فقط در صورت نیاز ظاهر می‌شود."

نمایشگر خجالتی

کاربرد نمایشگر‌های ShyTech

البته لودرز جزئیات زیادی در مورد نحوه عملکرد صفحه نمایش یا مشخصات آن ارائه نمی‌دهد. اما شواهد نشان می‌دهد که این محصول برای پاسخ به دو سوال ساخته شده است؛ چگونه می‌توان با وجود نمایشگر‌های بسیار بزرگ از احساسات بیش از حد سرنشینان خودرو جلوگیری کرد؟ و چگونه می‌توان مناطقی را که در یک موقعیت خاص استفاده نمی‌شوند، از نظر نوری بهبود بخشید؟ همچنین وقتی صفحه‌نمایش مورد نیاز نیست، به سادگی به حالت ناشناس می‌رود.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها