کد خبر : 70067

جنگ سرد خودروسازان در دنیای برقی ها

جنگ سرد خودروسازان در دنیای برقی ها

نتیجه یک تحقیق تازه نشان داده که خودروسازان تا سال 2030 بیش از 500 میلیارد دلار در ساخت ماشین‌های الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهند کرد. این تحقیق که توسط خبرگزاری رویترز انجام شده، نشان می‌دهد که سرمایه‌گذاری خودروسازان در سه سال گذشته شتاب بیشتری گرفته و بیش از ۲۰۰ میلیارد دلار افزایش یافته است.

به گزارش خودروتک به نقل از ایران جیب، سخت‌گیری بیشتر دولت‌ها برای کاهش آلودگی هوا یکی از دلایل عجله خودروسازان برای عرضه ماشین‌های الکتریکی است. رویترز پیش‌بینی کرده که در پنج تا ده سال آینده خودروسازان ۵۱۵ میلیارد دلار در تولید ماشین‌های الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

تحلیلگران نگرانند که بدون سوبسید‌های دولت و در نبود زیرساخت کافی برای شارژ ماشین، استقبال مردم از ماشین‌های الکتریکی تا حدی نباشد که این سرمایه‌گذاری را توجیه کند. برایان ماکسیم، مدیر موسسه تحقیقاتی "اتو فورکست" تصمیم‌گیری خودروسازان برای ساخت ماشین‌های الکتریکی را به دوران جنگ سرد تشبیه کرده و به رویترز گفت:" وقتی یک خودروساز برنامه‌هایش را برای ساخت ماشین الکتریکی اعلام کرد، خودروسازان دیگر هم مجبور شدند برنامه‌هایی مشابه اعلام کنند وگرنه اینطور به نظر می‌آمد که از قافله عقب مانده‌اند."

فولکس‌واگن با صرف ۱۱۰ میلیارد دلار، بیشتر از دیگر خودروسازان برای ساخت ماشین‌های الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهد کرد. مجموع سرمایه‌گذاری این شرکت همراه با دایملر و ب‌ام‌و، تا پایان دهه جاری میلادی ۱۸۵میلیارد دلار برآورد شده است.

خودروی برقی

فورد و جنرال‌موتورز هم در مجموع تا سال ۲۰۲۵ نزدیک به ۶۰ میلیارد دلار در خودروهای الکتریکی سرمایه‌گذاری خواهند کرد. تحقیق رویترز نشان داده که سرمایه‌گذاری خودروسازان چینی تا سال ۲۰۳۰ صد میلیارد دلار و خودروسازان ژاپنی ۴۰ میلیارد دلار خواهند بود.

در حال حاضر تسلا با ارزشی معادل یک تریلیون و ۲۰۰ میلیارد دلار باارزش‌ترین خودروساز جهان است. ارزش این شرکت بیش از دو برابر مجموع ارزش فولکس‌واگن، تویوتا، فورد و جنرال‌موتورز است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها