کد خبر : 69960

ونزوئلا بهشت خودروهای لوکس سرقتی

ونزوئلا بهشت خودروهای لوکس سرقتی

اگر شما هم تجربه دزدیده شدن خودرو را داشته باشید این را می دانید که احتمال پیدا شدن آن خیلی ضعیف است. برعکس مجرمان که فقط برای زمان جرم به خودرو نیاز دارند، سارقان حرفه ای خودرو به خوبی می دانند چگونه خودروی به سرقت رفته را ناپدید کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، در اغلب موارد وقتی خودرو را می دزدند، بدون هیچ درنگی آن را به محل اختفا انتقال می دهند و بعد هم با کانتینرها و حمل و نقل دریایی به نقطه ای در خارج ایالت یا حتی کشور می فرستند که صاحب آن هرگز رنگ آن را نبیند و پیدا کردن آن تقریباً غیرممکن است.

ونزوئلا حالا به مقصد مهمی برای خودروهای لاکچری به سرقت رفته تبدیل شده است.

سارقان متخصص خودرو که باندهای قاچاق حرفه ای دارند، خودروهای به سرقت رفته در آمریکا را از راه کلمبیا به ونزوئلا ارسال می کنند. از تعداد عظیمی که به این شکل حمل شده اند، تعداد بسیار ناچیزی کشف می شود.

به خاطر بازار سیاهی که در ونزوئلا شکل گرفته، سرقت خودروهای لاکچری [پرتجمل] هم روند افزایشی پیدا کرده است. مقام های پلیس کلمبیا این خبر را به اشتراک گذاشته اند که تاکنون 84 خودروی و 421 موتورسیکلت را توقیف کرده اند که مقصد آن ونزوئلا بوده است.

در کشور ونزوئلا هم بخشی از این خودروها و موتورسیکلت ها به صورت قطعات یدکی دست دوم به فروش می رسند. در مناطقی نظیر برانکیلا Barranquilla خودروهای دزدیده شده به راحتی در مرزها به فروش می رسند.

خیلی از خودروهای سرقتی از سایر کشورهای قاره آمریکا به ونزوئلا می رسند که دلیل آن این است که اکثر این کشورها در مقایسه با کلمبیا و ونزوئلا تعداد بیشتری خودروی گران قیمت دارند.

در سال 2020 هم فقط در فلوریدا جلوی خروج 81 دستگاه خودروی سرقتی از جمله برند مرسدس بنز و لکسوس پیش از ارسال به ونزوئلا گرفته شد. این 81 دستگاه فقط یک مورد بود که به دام افتاد والا تعداد خودروهای به سرقت رفته و قاچاق شده خیلی بیشتر از این ها است و آمار دقیقی وجود ندارد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها