کد خبر : 6981

حیرت انگیزترین پارکینگ های جهان + تصاویر

حیرت انگیزترین پارکینگ های جهان + تصاویر

شاید با خود فکر کنید که پارکینگ خودروها نمی‌توانند چندان هم جذاب به‌نظر بیاید، اما تعداد زیادی پارکینگ در سراسر جهان وجود دارد که با معماری فوق‌العاده و غیرعادی خود توجه هر رهگذری را به خود جلب می‌کنند.

به گزارش خودروتک، برخی از پارکینگ‌ها دارای معماری منحصربه‌فردی هستند که می‌توانند توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب کنند. این پارکینگ‌ها ممکن است در زیر زمین یا تا چندین طبقه روی زمین ساخته شوند. خودروها ممکن است توسط خود راننده پارک شوند یا هر خودرو توسط بازوهای مکانیکی در جای پارک خود قرار گیرند. در این مقاله به معرفی چند نمونه از پارکینگ‌هایی با معماری جالب و شگفت‌انگیز  می‌پردازیم.

با حرکت در میامی‌بیچ در ایالت فلوریدا، می‌توانید پارکینگی را ببینید که غیرممکن است با نورپردازی خارق‌العاده‌اش که طراحی فضای باز آن را به خوبی به نمایش می‌گذارد، دیده نشود. در آمستردام، دو سازه مارپیچی شکل به ارتفاع ۱۰۰ متر وجود دارد که به منظور هدایت خودروها به پارکینگ اصلی مرکز کنفرانس RAI، ساخته شده‌اند. اما یکی از عجیب‌ترین پارکینگ‌ها، در استان هلند جنوبی قرار دارد. ساختمان این پارکینگ در زیر تپه‌های شن و ماسه قرار دارد. این بنا مانند دیواره‌ای، از شهر کوچکی که در نزدیکی ساحل قرار دارد، در برابر وقوع سیل حفاظت می‌کند. بنابراین همین جا پارک کنید و به پایین صفحه بروید تا جالب‌ترین و مدرن‌ترین پارکینگ‌های سراسر جهان را ببینید.

شگفت انگیزترین پارکینگ های جهان

این پارکینگ شگفت‌انگیز، در جاده ۱۱۱۱ لینکلن در میامی‌بیچ در فلوریدا قرار دارد و توسط شرکت سوئیسی هرتزوگ‌و‌دمورن، طراحی شده است. طراحی غیرمعمول این پارکینگ، به کمک ترکیبی از نورپردازی بسیار زیبای آن، در شب نمایان‌تر می‌شود.

شگفت انگیزترین پارکینگ های جهان

یک جفت ساختمان مارپیچی حلزونی شکل به ارتفاع ۱۰۰ متر، دسترسی به یک پارکینگ خودرو در آمستردام را فراهم می‌کند. این ساختمان‌ها، به‌منظور دسترسی به محوطه پارکینگ اصلی مرکز کنفرانس RAI ساخته شده‌اند.

شگفت انگیزترین پارکینگ های جهان

پارکینگ تپه‌ای شکل ساخته شده توسط شرکت Royal HaskoningDHV در استان هلند جنوبی مانند یک دیوار دفاعی، از ساحل کوچکی که در نزدیکی آن قرار دارد، مراقبت می کند. این یک پارکینگ زیرزمینی است و جایزه بهترین ساختمان ب سبک معماری هلندی در سال ۲۰۱۶ را به خود اختصاص داده است.

شگفت انگیزترین پارکینگ های جهان

این پارکینگ چند طبقه در دموین، آیوا، توسط Substance Architecture برای یک شرکت کسب‌و‌کار ساخته شده است. این پارکینگ می‌تواند ۱۴۱۲ اتومبیل را در خود جای دهد و دارای دو ایستگاه شارژ برای خودروهای الکتریکی است. هدف اصلی در طول فرآیند طراحی، ایجاد ساختمانی بود که جلوی دید دانشگاه را مختل نکند؛ درنتیجه، دو طبقه آن نیز زیر زمین ساخته شده است.

شگفت انگیزترین پارکینگ های جهان

در واحدهای تولیدی فولکس واگن در وولفسبورگ آلمان، از دو سیلوی عمودی ۱۶ طبقه‌ای به‌عنوان پارکینگ موقت برای خودروها، قبل از تحویل آن به مشتریان استفاده می‌شود. این واحدهای ذخیره سازی توسط HENN طراحی شده و مواد سازنده آن، فولاد گالوانیزه و شیشه است. اتومبیل‌ها به کمک یک سیستم داخلی رباتیک پارک می‌شوند، در واقع خودروها به کمک بازوهای مکانیکی در محل مورد نظر قرار داده می‌شوند. هر سیلو به‌طور همزمان، ۴۰۰ ماشین را در خود جای می‌دهد.

شگفت انگیزترین پارکینگ های جهان

استودیوی فناوری لمسی لندن یک پارکینگ چند طبقه‌ای را در پارک المپیک لندن ۲۰۱۲ با استفاده از پانل‌های فلزی مثلثی بازسازی کرده است. معماری این بنا به کمک ترکیبی از نور و سایه اشکال سه‌بعدی را که در طول روز تغییر می‌کنند، ایجاد می‌کنند.

شگفت انگیزترین پارکینگ های جهان

پارکینگ Welbeck در سال ۱۹۷۱ توسط مایکل بلامین و همکاران طراحی شده است. این پارکینگ، در حال حاضر بسته است و شورای وستمینیستر حکم تخریب آن را به‌منظور ساخت یک هتل ۱۰ طبقه‌ای دارای استخر آبگرم، رستوران و بام‌باغ و بهارخواب، تصویب کرده است.

شگفت انگیزترین پارکینگ های جهان

پارکینگ طبقاتی Gateshead در سال ۱۹۶۷ ساخته شد و یکی از معروف‌ترین فیلم‌های گانگستری بریتانیا، با نام کارتر را بگیرید، در آن فیلم‌برداری شد. این پارکینگ در زمان ساخت خود، یک مدل ایده‌آل آرمانی بود، اما در سال ۲۰۱۰ تخریب شد.

شگفت انگیزترین پارکینگ های جهان

«انجمن معماران الیوت» (Elliott + Associates Architects)، این پارکینگ را در اکلاهما سیتی، برای شرکت Chesapeake Energy طراحی کرده است. این ساختمان با باله‌های عمودی سفید رنگ پوشانده شده است.

شگفت انگیزترین پارکینگ های جهان

پارکینگ رنگارنگ سانتو‌مونیکا‌مدرن توسط معماران مور‌روبل‌یودل با در نظر گرفتن محیط زیست طراحی شده است. پانل‌های خورشیدی روی پشت‌بام، به‌عنوان سایه‌بانی برای پارکینگ طبقه بالا و نیز برای ذخیره‌سازی انرژی‌های تجدیدپذیر در محل طراحی شده‌اند. بسیاری از مصالح مورد استفاده در ساخت آن از مواد بازیافت شده می‌باشند و سطوح آن با رنگ‌هایی با کم‌ترین میزان مواد سمی رنگ‌آمیزی شده است.

شگفت انگیزترین پارکینگ های جهان

پارکینگ زیبای کوردوا در سال ۲۰۰۴ با هزینه ۱ تیلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان، ساخته شد و بخشی از طرح ونکوور برای احیای منطقه مرکزی شهر بود. این پارکینگ توسط معماران Henriquez Partners طراحی شده است.

شگفت انگیزترین پارکینگ های جهان

این پارکینگ طبقاتی توسط (Abscis Architecten) برای بیمارستان (AZ Sint-Lucas) در گنت، بلژیک طراحی شده است. فضای پارکینگ به دو بخش تقسیم شده و هر طبقه با حصار فلزی سوراخ سوراخی پوشانده شده است.

منبع: کجارو

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها