کد خبر : 69555

میانگین قیمت یک خودروی صفر کیلومتر در بازار آمریکا

میانگین قیمت یک خودروی صفر کیلومتر در بازار آمریکا

اکثر ماه های سال 2021 به پایان رسیده و ماه سپتامبر اولین ماهی است که در طول تاریخ صنعت خودرو،‌ قیمت متوسط خودرو از 45 هزار دلار عبور کرده است. بر اساس آمار منتشر شده توسط کلی بلو بوک و کاکس اتومتیو متوسط قیمت خودروی نو در بازار آمریکا در پایان سال 2020، به رقم 40 هزار دلار رسیده بود.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، از سپتامبر 2020 تا سپتامبر 2021، قیمت متوسط خودروی نو 12.1 درصد یعنی 4,872 دلار افزایش یافته است. بعد از پایان تعطیلات سراسری که مردم به نمایندگی های فروش هجوم بردند، این افزایش قیمت دلایل دیگری دارد.

از ماه اوت سال 2021  تولید خودرو 7.3 درصد کاهش پیدا کرده که دلیل اصلی آن کمبود تراشه یا همان پردازشگرهای نیمه هادی است. چون تولید خودرو کاهش یافته، فروش خودروهای لاکچری، پیکاپ و شاسی بلندهای متوسط قیمت متوسط خودروهای نو را بالا کشیده است.

فروش این نوع خودروها در مقایسه با سپتامبر سال گذشته 15.1 درصد رشد داشته است. این نکته هم در داده ها و اطلاعات منتشر شده حائز اهمیت است که سهم خودروهای پرتجمل در طول 10 سال گذشته به بالاترین حد خود رسیده است. قیمت متوسط خودروهای لاکچری حدود 60,845 دلار شده است.

بازار خودرو آمریکا

با کمبود خودرو در انبار نمایندگی ها و کاهش تولید مشوق هایی که خودروسازان قبلاً برای جذب مشتری در نظر می گرفتند و حدود 5.2 درصد از قیمت خودرو را تشکیل می داد در فضای کنونی معنا ندارد. یک سال پیش همین موقع، خودروسازان مجبور بودند برای جذب مشتری حدود 10 درصد از قیمت متوسط خودرو را به مشتری کمک کنند تا بتوانند خودروهای خود را بفروشند. اما حالا همه چیز فرق کرده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها