کد خبر : 69076

مکان های دیدنی که ورود خودرو به آنجا ممنوع است + تصاویر

مکان های دیدنی که ورود خودرو به آنجا ممنوع است + تصاویر

یک لحظه خود را در فضایی تجسم کنید که هوا تازه است و صدای ترمز و بوق به گوش نمی رسد، دعوایی بر سر پارکینگ نیست، خطری هم پیاده ها و کودکان و حیوانات دست آموز آنها را تهدید نمی کند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، شاید با خودتان بگویید قرار گرفتن در این فضا فقط یک خیال خام است.

اما حداقل 11 مکان در دنیا وجود دارد که اجازه ورود به خودرو نمی دهند.

فقط پیاده،‌ دوچرخه و حیواناتی نظیر الاغ اجازه حمل و نقل دارند. برای خروج از این مکان ها هم خودروهای کابلی و در موقعیت مکانی خاص وجود دارد که نظم و آرامش این مکان ها را برهم نمی زند.

در این جا به طور خلاصه به این فهرست اشاره می شود:

جیتورن Giethoorn ، هلند

مردم هلند به این توصیف شهرت دارند که عاشق رفت و آمد با دوچرخه اند. حتی ملکه این کشور هم به جای رولزرویس حتی با لباس فاخر با دوچرخه خود را به رویدادهای مهم می رساند.

تعجبی هم ندارد که مردم این کشور این روش را دوست دارند. در کشور هلند روستایی به نام جیتورن وجود دارد که در شمال شرقی استان اوریسل Overijssel قرار دارد و علاوه بر دوچرخه، قایق هم جزو وسایل نقلیه به حساب می آید. در این روستا بیش از 170 پل چوبی وجود دارد. طبیعی است که این پل ها طاقت وزن خودرو را ندارند. موزه ی این روستا زندگی در 100 سال گذشته این محل را نشان می دهد.

شامی Chamois ، ایتالیا

روستای کوهستانی در دره آئوستا در شمال غربی ایتالیا 5,954 فوت [1800 متر] بالای سطح دریا است. برای خود مردم این روستا آمدن به شهر دشوار است چه رسد به رفتن خودرو به روستا. بارها با قاطر به این محل می رسند.

مردم این روستا خیلی به تنهایی علاقه ندارند اما از صدا و آلودگی بیزارند. در سال 1955 بیش از 95 درصد جمعیت رأی به عدم ساخت جاده ماشین رو به این دره دادند. البته خودروی کابلی به آن جا کشیده اند. به هر حال این روستا یکی از مرواریدهای آلپ به حساب می آید.

ایسلاس سی یس Islas Cíes ، اسپانیا

در حقیقت گروهی از سه جزیره است که در گالیسیا در شمال اسپانیا قرار دارد. این جزایر جزو مناطق حفاظت شده هستند. حافظت از طبیعی اینجا سخت گیرانه است. برای رسیدن به این جزایر حتماً باید با قایق رفت.

به شدت با ریختن زباله برخورد می شود و برای ورود به آن باید حتماً مجوز بگیرید و موقع برگشت حتماً باید زباله های خود را با خود بیرون بیاورید. هیچ رستوران،‌ هتل یا اقامتگاهی هم ندارد. برای همین هیچکس علاقه ندارد بیش از یک یا دو روز آن جا باشد.

زرمات،  سوئیس

زرمات سوئیس یکی از پرتجمل ترین شهرهای محبوب در کانتون ولس کوه های آلپ است و با قله های بلند احاطه شده است.

هم در زمستان و هم در تابستان مقصد بسیار ایده ال برای گردشگری است. سالانه 2 میلیون گردشگر دارد در آن جا فقط وسایل حمل و نقل عمومی مثل ترن، تاکسی و سرویس لیموزین فعال است.

فایر آیلند، نیویورک

موازی لانگ ایلند در نیویورک و شامل روستاهایی است که در کنار اقیانوس هستند.

فقط پیاده، دوچرخه و تاکسی های آبی مجاز به تردد هستند. این سواحل ایده آل برای خانواده ها است.

لا کومبرسیتا، آرژانتین

روستایی احاطه شده در دره گراند سییرا در کوردوبای آرژانتین با درخت های کاج و سرو یکی از شگفتی های گردشگری است.

جالب این است که خیابان های آن با نام های آلمانی نامگذاری شده اند. زمانی که کوه ها با برف پوشیده می شوند، یاد و خاطره باواریای آلمان را به خوبی زنده می کنند.

هیدرا، یونان

یکی از مسحور کننده ترین خلیج های سارونیک در یونان است با قایق های موتوری یک ساعت و با قایق های پارویی دو ساعت از آتن فاصله دارد و برای یک تور یک روزه ایده آل است.

به جز آمبولانس، خودروهای زباله بر، تنها وسایل حمل ونقل قاطر و الاغ هستند که از کوچه های تنگ و از میان خانه های سفیدآبی رد می شوند. به جز سواحل ماسه ای،‌ 300 کلیسا و صومعه در آن قرار دارد و می تواند یک روز گردشگری را به راحتی پر کند. اما اگر زیبایی آن را می خواهید باید با قایق پیرامون آن بچرخید.

سارک، بریتانیا

کوچکترین جزیره از بایلیویک گوئرنزی Bailiwick of Guernsey است که در خلیج سنت مالو قرار دارد.

راه رسیدن به آن قایق های بندر سنت پیتر است. این جزیره بهشت طبیعی با صخره ها، غارها، جنگل ها و خانه های سنگی، زنبورها و پروانه ها است. شاید چند تراکتور برای کشاورزی دیده شود و هنوز کالسکه هایی که با اسب کشیده می شوند در آن جا وجود دارند.

بالد هد آیلند، کارولینای شمالی

در طرف شرقی روخانه کیپ فیر در برونزویک کارولینای شمالی که با قایق 20 دقیقه از ساوث پورت فاصله دارد تنها وسیله نقلیه در آن تراموا است.

که از محل قایق ها تا محل سکونت کشیده شده است. باید قبل از رسیدن بلیت آن را تهیه کرده باشید. در غیر این صورت باید به دوچرخه و گاری اکتفا کنید. این مکان به ماهیگیری شهرت دارد فقط باید مراقب تمساح باشید.  یک پیاده راه معروف در دل طبیعت دارد که به کنت میشل معروف است. بهترین فصل سفر به این مکان، پاییز است.

فیصل بالی، مراکش

قدیمی ترین بخش شهر فص در مراکش است. هزارتوی آن 9400 کوچه تنگاتنگ دارد و ورود به آن فقط از دروازه مقدور است.

دانشگاهی که در آن وجود دارد از قرن نهم به جا مانده است و مساجد آن بسیار خیره کننده اند. دور این مساجد، انواعی از عطر و ادویه و لامپ و صنایع دستی به فروش می رسند. خیلی راحت می توان در این بخش از شهر گم شد. اگر اولین بار به آن جا می روید بهتر است یک راهنمای محلی داشته باشید.

ماکیناک آیلند، میشیگان

این جزیره در دریاچه هیوران بین شبه جزیره های بالا و پایین قرار دارد. شهرت آن به شکل گیری صخره های طاق شکل آهکی است که ساختمان های نظامی را در خود جای داده است.

کسانی که به هنرهای دوران قدیم آمریکا علاقه دارند این گردشگاه محل ایده آلی است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها