کد خبر : 68611

پرنده عمودپرواز هوندا در راه است

پرنده عمودپرواز هوندا در راه است

هوندا در حال کار روی بالگردهای ایی-ویتال eVTOL هیبریدی است که طوری طراحی شده که در آن سرنشینان می‌توانند درون محفظه‌ای بنشینند که زیر ۸ ملخ آویزان است. این خودروی هوایی فقط با موتور برقی‌اش می‌تواند ۱۶۰ کیلومتر بپیماید. این کمپانی که شهرت خود را با تولید موتورسیکلت به دست آورد در توسعه برند خود علاوه بر خودرو، ربات انسان‌نما، هواپیما، قایق و موتور انواعی از وسایل نقلیه را می‌سازد. از عمر آسیمو نخستین ربات انسان‌نمای هوندا ۲۰ سال می‌گذرد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز ، هوندا می‌گوید در حال طراحی راکت‌های فضاپیما هم هست و برای ایجاد پایگاه و استقرار در ماه هم در حال کنکاش و کندوکاو است.  وسایل برقی که عمودپرواز و عمودفرود هستند به VTOL یا vertical take-off and landing معروف هستند و انواع جدیدی که به موتورهای برقی مجهز است eVTOL نامیده می‌شوند. هوندا می‌گوید ایی-ویتال‌ها تحرک و رفت‌وآمد هوایی را برای مردم بهتر در دسترس قرار خواهند داد.

بالگردهای ایی-ویتال از ۸ ملخ نسبتا کوچک بهره می‌برد که برای اوج گرفتن به شکل عمودی طراحی شده‌اند و دو ملخ دیگر و ساختار بال مانند هم برای حرکت رو به جلو تعبیه شده‌اند و موتور هیبریدی آن از دو بخش موتور توربینی و برقی تشکیل شده و موتور توربینی باتری را شارژ نگه می‌دارد و این بالگرد با یک باک پر و باتری شارژ شده ۴۰۰ مایل (۶۴۰ کیلومتر) را می‌پیماید، اما با باتری و موتور برقی فقط ۱۰۰ مایل می‌تواند طی کند.

  موتور هیبریدی موجب افزایش پیمایش ایی-ویتال هوندا شده و همین موضوع می‌تواند به این بالگردهای هیبریدی کمک کند بتوانند بین شهرها سفر داشته باشند. بازار سفرها با وسایل نقلیه عمودپرواز و عمودفرود در آینده رو به گسترش خواهد بود. هوندا با این بالگرد اکوسیستم جدیدی در حمل‌ونقل نوین ایجاد خواهد کرد که با محصولات دیگر حمل‌ونقل نوین در زمین شبکه ایجاد خواهد کرد. آن بخش که روی زمین در حرکت است، خودران‌هایی هستند که در شبکه حمل‌ونقل نوین در مسیرها خاص به شکل پاد Pod یا محفظه طراحی می‌شوند. 

از لحاظ ایمنی، بالگردهای ایی-ویتال هوندا از همان فناوری‌ها و استانداردهای هواپیماهای مسافربری تجاری استفاده می‌کند.  صدای این بالگردها به دلیل به کار بردن ملخ‌های خاص با شعاع بسیار کم آزار‌دهنده نخواهد بود. این بالگردها به راحتی در شهرها رفت‌وآمد خواهند کرد و هنگام اوج‌گیری و فرود صدای مهیبی نخواهند داشت.  مسابقه برای تکوین و توسعه ایی-ویتال‌ها هر روز داغ‌تر و شدیدتر می‌شود. ایی-ویتال‌های تمام برقی این اشکال را دارند که پیمایش آنها بسیار محدود است، اما با موتورهای هیبریدی این امکان وجود دارد که این نوع سفرهای نوین از ریشه شکل بگیرند تا باتری‌ها و فناوری‌های تمام برقی به پیمایش قابل قبول برسند. 

بخش تحقیقات روباتیک هوندا برای کاهش محدودیت‌ها و افزایش پتانسیل‌های انسان به طراحی روبات انسان‌نما مثل آسیمو پرداخته و در مرحله بعدی در حال توسعه اپلیکیشن‌ها برای ربات‌های آواتار است تا محدودیت‌های زمانی و مکانی انسان را به حداقل برساند.  روبات جدید هوندا که نام آن «روبات آواتار هوندا» Honda Avatar Robot است، به این دلیل آواتار نام‌گذاری شده که شما می‌توانید آن را از هر کجای دنیا کنترل کنید و لازم نیست کنار آن باشید.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها