کد خبر : 67944

باز کردن جنسیس GV60 با فناوری تشخیص چهره

باز کردن جنسیس GV60 با فناوری تشخیص چهره

جنسیس اخیرا اطلاعات تازه‌ای را از کراس اوور الکتریکی خود موسوم به GV60 منتشر و اعلام کرد که مالکان این خودرو می‌توانند از طریق فناوری اسکن چهره، در خودرو را باز کنند.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، این قابلیت که برای اولین بار در یک خودرو به کار رفته، مبتنی بر سیستم اسکن چهره بیومتریک تحت عنوان فیس کانکت (Face Connect) عمل می‌کند و کاربر می‌تواند بدون استفاده از کلید، خودرو را آنلاک کند.

این فناوری از دوربین مادون قرمز Near که در ستون میانی خودرو تعبیه شده، بهره می‌برد و به گفته جنسیس، قادر است در تاریکی و آب‌وهوای طوفانی نیز چهره افراد را شناسایی کند. این سیستم از دقت بالایی برخوردار است و حتی در صورت استفاده از عینک آفتابی یا کلاه نیز می‌تواند کار خود را بدون عیب و نقص انجام دهد.

در خصوص نحوه عملکرد این فناوری نیز باید گفت که با وقتی کاربر انگشت خود را روی دستگیره خودرو قرار می‌دهد، دوربین تعبیه شده، ظرف یک یا دوثانیه چهره را اسکن کرده و در صورت مطابقت، قفل در را باز می‌کند.

در اینجا، اگر چهره راننده شناسایی شود، حلقه‌ای که دور دوربین قرار گرفته، به رنگ سبز تغییر می‌یابد. همچنین می‌توان از این سیستم در مواقع که سوییچ داخل خودرو جا مانده، برای قفل کردن نیز استفاده کرد.

گفته می‌شود که می‌توان در آن واحد، تا دو چهره را برای شناسایی و باز کردن قفل در ثبت کرد. جنسیس همچنین اعلام کرد که این اطلاعات رمزنگاری‌شده خواهند بود و به صورت کاملا امن در خودرو ذخیره خواهند شد. حتی امکان پاک کردن این اطلاعات نیز برای رانندگان فراهم شده است.

تنظیمات و معرفی چهره به این سیستم نیز بسیار راحت و ساده‌تر از دستورالعمل‌های فیس آیدی گوش‌های آیفون است. در اینجا، نیازی به چرخاندن سر به جهات مختلف یا قرار گرفتن در زوایای مختلف نیست و کل فرآیند، چند ثانیه طول خواهد کشید.

سیستم فیس کانکت با پروفایل‌های راننده نیز در ارتباط خواهد بود و پس از اسکن چهره، می‌تواند صندلی‌ها، فرمان، آینده و سیستم اطلاعاتی-سرگرمی‌را نیز متناسب با آنچه پیشتر تنظیم شده، تنظیم کند.

جدای از اسکن چهره، جنسس GV60 از قابلیت اسکن اثر انگشت در داخل خودرو  که روی کنسول میانی تعبیه شده نیز بهره می‌برد. با کمک این فناوری، کاربر می‌تواند بدون نیاز به سوییچ، خودرو را استارت بزند و روشن کند.

اگرچه مدل GV70 به فناوری اثر انگشت مجهز بود اما از قابلیت روشن کردن خودرو برخوردار نبود. طبق گفته جنسیس، از این فناوری در GV60 برای کارهای دیگری همچون پرداخت‌ها و غیرفعال کردن حالت والت به منظور ارتقای امنیت استفاده خواهد شد.

جنسیس همچنین اعلام کرد که GV60 از قابلیت به‌روزرسانی نرم‌افزاری توسعه‌یافته بهره می‌برد که این ویژگی پیشتر تنها محدود به سیستم اطلاعاتی-سرگرمی‌این خودرو می‌شد. این یعنی، کراس اوور جدید جنسیس قادر به دریافت به‌روزرسانی‌هایی برای ایربگ‌ها، ترمزها، فرمان، سیستم تعلیق و دیگر بخش‌های الکترونیکی خودرو خواهد بود.

اگرچه فیس کانکت فعلا برای GV60 عرضه شده اما به گفته این شرکت، به زودی فناوری مذکور در دیگر خودروهای تولیدی این شرکت نیز تعبیه خواهد شد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها