کد خبر : 6757

ایمن ترین خودروهای 2019 معرفی شدند

ایمن ترین خودروهای 2019 معرفی شدند

موسسه بیمه امنیت بزرگراه‌ها، فهرست ۲۰۱۹ خود را برای خودروهای امسال منتشر کرد. در این فهرست، برترین خودروهای جهان ازنظر امنیت معرفی شدند.

به گزارش خودروتک، بر اساس فهرست جدید موسسه بیمه امنیت بزرگراه‌ها (The Insurance Institute for Highway Safety) که یک موسسه استاندارد و رده‌بندی خودروها در ایالات‌متحده آمریکا است، ۳۰ خودرو توانستند بالاترین ضریب امنیتی سال ۲۰۱۹ را کسب کرده و جایزه ویژه این موسسه را از آن خود کنند که این رقم تقریباً دو برابر خودروهایی است که در سال گذشته موفق به کسب تمامی استانداردهای امنیتی شده بودند. این موضوع بسیار حائز اهمیت است زیرا رشد استاندارد خودروها در حالی صورت می‌گیرد که موسسه بیمه امنیت بزرگراه‌ها در سال جاری به‌طور سخت‌گیرانه‌تری به وضع استانداردهای امنیتی پرداخته بوده و موارد بیشتری را ازنظر امنیت خودرو و سرنشینان آن مدنظر قرار داده بود.

موضوع جالب‌توجه در رده‌بندی خودروهای دارای بالاترین استانداردهای امنیتی امسال، ناکامی مرسدس بنز، تویوتا، بی ام و، لکسوس، آکورا، هوندا و مزدا در کسب بالاترین عنوان استاندارد امنیتی یعنی رتبه Top Safety Pick بود. نکته جالب‌توجه دیگر در رده‌بندی سال جاری، این است که به‌غیراز چند شرکت آلمانی، اکثریت وسیع خودروسازانی که در این فهرست رتبه‌های بالا را کسب کردند، کره‌ای یا ژاپنی هستند.

برای کسب این عنوان، خودروها باید رتبه خوبی در ارائه امنیت مسافران در تصادف‌هایی که برخورد از پهلو با خودرو صورت می‌گیرد به دست آورده و همچنین استانداردهای بالایی در تصادفات از روبه‌رو، نور چراغ‌ها و بسیاری آیتم‌های دیگر داشته باشند که در سال جاری ۲۷ خودرو توانستند این استانداردها را به دست آورند. این آزمایش‌ها شامل پنج تست مختلف تصادف می‌شدند.

یکی از استانداردهای وضع‌شده برای تعیین سطح امنیت خودروها در سال جاری، داشتن سیستم خودکار ترمز در موارد اضطراری بود که به‌عنوان یک آپشن استاندارد در تجهیزات خودرو مدنظر قرارگرفته شد. شرکت خودروسازی سوبارو بیشترین تعداد جایزه‌های برتر سال ۲۰۱۹ را به دست آورده و در صدر ایستاد. خودروهای سوبارو در مدل‌های Ascent, Crosstrek, Impreza sedan، wagon، Legacy، Outback و WRX توانستند بالاترین سطح امنیتی را در سال ۲۰۱۹ به خود اختصاص دهند.

در این میان مدل Forester نتوانست بالاترین درجه استاندارد را به خود اختصاص دهد زیرا چراغ‌های جلوی این خودرو تنها توانست امتیاز قابل‌قبول را کسب کرده و علی‌رغم این ناکامی، به دلیل ضریب بالای امنیتی در این خودرو، رتبه Top Safety Pick به آن اهدا شد.

شرکت‌های خودروساز هیوندای و کیا به ترتیب ۴ و ۵ عنوان Safety Pick را کسب کردند درحالی‌که مدل جنسیس تنها توانست سه عنوان را به خود اختصاص دهد. شرکت هیوندای در مدل‌های امسال خود توانست ۶ عنوان Top Safety Pick را کسب کرده و رقیب سرسخت این شرکت یعنی خودروسازی کیا سه عنوان مشابه را به دست آورد.

موضوع جالب‌توجه در رده‌بندی خودروهای دارای بالاترین استانداردهای امنیتی امسال، ناکامی مرسدس بنز، تویوتا، بی ام و، لکسوس، آکورا، هوندا و مزدا در کسب بالاترین عنوان استاندارد امنیتی یعنی رتبه Top Safety Pick بود. نکته عجیب دیگر در رده‌بندی سال جاری، این است که به‌غیراز چند شرکت آلمانی، اکثریت وسیع خودروسازانی که در این فهرست رتبه‌های بالا را کسب کردند، کره‌ای یا ژاپنی هستند.

ممکن است بسیاری از علاقه‌مندان دنیای خودرو از عدم وجود نام خودروساز مشهور اروپائی یعنی کمپانی ولوو در این فهرست متعجب شوند. به گفته موسسه بیمه امنیت بزرگراه‌ها، این شرکت سوئدی در کسب استاندارد امنیت مسافرین در برخوردها و تصادفات مستقیم، ناکام بوده است. شرکت خودروساز تسلا نیز هیچ‌گونه اطلاعاتی ارائه نداده و همکاری برای آزمایش استانداردهای موسسه بیمه امنیت بزرگراه‌ها نشان نداد.

شگفتی بزرگ دیگر این فهرست نیز، حضور تنهای یک خودروی آمریکائی در بین ۵۷ خودروی برتر سال ۲۰۱۹ ازنظر موسسه بیمه امنیت بزرگراه‌ها است که توانسته‌اند یکی از استاندارهای Top Safety Pick یا Top Safety Pick را کسب کنند. خودروساز کرایسلر با نمونه مینی ون پاسیفیک (Chrysler Pacifica minivan) توانست به‌مانند سال گذشته رتبه Top Safety Pick را به خود اختصاص دهد.


منبع: سینا پرس

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها