کد خبر : 66913

خودروهایی که بیشترین جریمه سرعت را دارند

خودروهایی که بیشترین جریمه سرعت را دارند

بخش عمده‌ای از تصادفات رانندگی منجر به فوت به دلیل تخطی از سرعت مجاز از سوی رانندگان است. به همین خاطر است که سازمان‌‌های پلیس با ابزارهای از قبیل جریمه سعی بر کنترل این اتفاق دارند. البته همیشه هم اوضاع آنطور که فکر می‌کنیم، پیش نمی‌رود.

به گزارش خودروتک به نقل از اقتصاد آنلاین، تقریباً با تمام خودروهای موجود در بازار حتی مدل‌های اقتصادی نیز می‌توان از سرعت مجاز فراتر رفت. اما حقیقت آن است که فراوانی این اقدام غیرقانونی در مدل‌های اسپرت به مراتب بیشتر است. اساساً یکی از فاکتورهای اصلی جوانان برای خرید و فروش خودرو میزان قدرت آن و البته سرعت و شتاب محصول مدنظرشان است.

درست به همین دلیل است که شرکت‌های خودروساز بزرگ دنیا مدل‌های اسپرت خود را از میانگین قیمت بازار خودرو بالاتر در نظر می‌گیرند. چراکه فرایند ساخت و توسعه این محصولات به دلیل پیچیدگی‌های فنی طولانی‌تر و البته هزینه‌بر است.

با این حال اگر قرار باشد تمام خودروهای اسپرت از تمام توان خود برای پیمایش در خیابان‌ استفاده کنند، آن وقت نظم جامعه بر هم می‌ریزد. با این وجود بررسی ها نشان می‌‌دهد که برخی از خودروها نسبت سایر مدل‌ها با بیشترین میزان جریمه از سوی پلیس مواجه می‌شوند.

6 - هیوندای ولوستر N

  • میزان تخطی از سرعت مجاز: 14.48 درصد

هاچ‌بک محبوب کره‌ای‌ها با استقبال خوبی از سوی مشتریان جهانی روبرو شده است. توانایی‌های بالای فنی، آپشن‌های مناسب و البته قیمت نه‌چندان زیاد مهم‌ترین دلایل این اقبال بوده است. هیوندای ولوستر در ویرایش N خود می‌تواند به طرزی باورنکردی 275 اسب‌بخار قدرت تولید کند. این در حالی است نسخه‌های پایه و میانی آن نیز قدرت کمی ندارند و به ترتیب 147 و 201 اسب‌بخار قدرت فراهم می‌کنند.

 

5 - سوبارو ایمپرزا

  • میزان تخطی از سرعت مجاز: 14.66 درصد

غیرممکن است که سوار بر یک ایمپرزا باشید و هوس سرعت رفتن در خیابان به سرتان نزند. این سدان ژاپنی در حالت عادی و بدون در نظر گرفتن ویرایش WRX هم خودروی ناآرامی است. چراکه سوبارو در مدل استاندارد نیز پیشرانه‌ای با 152 اسب‌بخار روی شاسی سبک‌وزن آن قرار داده است. به همین دلیل است که ایمپرزا همواره برای تمام پلیس‌های دنیا دردسر ایجاد کرده.

4 - اینفینیتی G37

  • میزان تخطی از سرعت مجاز: 14.72 درصد

هنوز هم G37 به دلیل حجم گسترده تخلفات رانندگی مشهور است. این خودرو سال 2015 جای خود را به مدل Q40 داد ولی هم‌چنان رکوردش دست نخورده باقی مانده است. طبیعی هم است که رانندگان جوان نتوانند مقابل پیشرانه 3.7 لیتری شش سیلندر Vشکل 330 اسب‌بخاری این ژاپنی لوکس مقاومت کنند. جذابیت‌های اینفینیتی فوق در مدل X بیشتر هم می‌شود. چراکه در این نسخه شرکت سراغ سیستم انتقال قدرت AWD رفت.

3 - دوج  دارت

  • میزان تخطی از سرعت مجاز: 14.86 درصد

هرچقدر که رانندگان پشت فرمان مدل‌های چارجر و چلنجر که قدرت و سرعت بیشتری دارند، آرام‌تر هستند پشت فرمان دارت رفتاری جسورانه دارند. این خودرو که سال 2016 از خط تولید پایین کشیده شد هنوز هم به دلیل درصد بالای تخلفات رانندگی در این لیست حضور دارد. دارت در ویرایش استاندارد خود می‌تواند 160 اسب‌بخار قدرت تولید کند. در حالی که ویرایش نهایی آن قدرتی 184 اسب‌بخار فراهم می‌کند.

2 - رم 2500HD

  • میزان تخطی از سرعت مجاز: 15.3 درصد

شما هم تعجب کردید؟ بله در لیست امروز ما یک پیکاپ هم قرار دارد. این اتفاق برای وانت عضلانی که درون سینه‌اش یک پیشرانه بزرگ 6.4 لیتری هشت سیلندر Vشکل جای گرفته تعجب چندانی ندارد. ابعاد تنومند رم 2500 اچ‌دی باعث می‌شود راننده آن به شکلی نامتعارف اعتماد به نفس پیدا کند و از تمام قوانین راهنمایی و رانندگی عبور کند.

1 - جیپ رانگلر آنلیمیتد

  • میزان تخطی از سرعت مجاز: 15.35 درصد

تاریخ نشان داده است که رانندگان شاسی‌بلندهای جیپ همیشه نسبت به قانون بی‌توجه بوده‌اند. دلیل اصلی‌اش قدرت و ابهتی است که بعد از نشستن پشت فرمان این خودرو به آنها دست می‌دهد. آن هم چه برسد به مدل فوق آفرود رانگلر ویرایش لیمیتد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها