کد خبر : 66785

بازیافت خودروهای برقی به کمک ربات

بازیافت خودروهای برقی به کمک ربات

محققان آزمایشگاه ملی اوک ریج آمریکا وابسته به وزارت انرژی این کشور از تولید یک سیستم رباتیک برای جداسازی خودکار قطعات باتری‌های خودروهای برقی خبر داده‌اند.

 به گزارش خودروتک به نقل از مهر، با استفاده از این سیستم می‌توان روند بازیافت باتری‌های خودروهای برقی را تا ده برابر سریع‌تر کرد و دقت و امنیت این روند را نیز افزایش داد.

با توجه به افزایش محبوبیت خودروهای برقی، حجم و تعداد باتری‌های این خودروها که به تدریج فرسوده می‌شوند نیز روز به روز افزایش می‌یابد. لذا خودکار سازی فرایند بازیافت این باتری‌ها اهمیت زیادی دارد.

باید توجه داشت که استفاده از باتری برای تأمین انرژی مورد نیاز مراکز داده، منازل، ساختمان‌ها و غیره روز به روز در حال افزایش است ولی تعداد بسیار اندکی از این باتری‌ها بازیافت می‌شوند. این در حالی است که باتری‌های یادشده مواد شیمیایی سمی زیادی نیز دارند و بازیافت آنها از رها شدن این مواد در طبیعت جلوگیری می‌کند.

سیستم رباتیک جدید تک تک سلول‌های باتری‌ها را جدا می‌کند و استفاده از کبالت، لیتیوم و دیگر اجزای فلزی آنها را برای استفاده مجدد ممکن می‌کند. این سیستم در مدت زمانی که برای جداسازی قطعات 12 باتری برای کارگران ماهر کافی است، توانسته قطعات 100 باتری را جدا کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها