کد خبر : 66361

هزینه نگهداری خودروهای برقی بیشتر است یا بنزینی؟

هزینه نگهداری خودروهای برقی بیشتر است یا بنزینی؟

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد در حال حاضر خودروهای برقی به دلایل مختلف هزینه سرویس بیشتری نسبت به خودروهای بنزینی دارند.

به گزارش خودروتک به نقل از فارس ، در حالی که خودروهای برقی مزایای زیادی نسبت به خودروهای بنزینی دارند و یکی از آنها این است که شاید موارد خرابی کمتری داشته باشند اما به نظر می‌رسد هزینه نگهداری آنها بالاتر است.

نتایج یک تحقیق نشان می‌دهد که انتظار می‌رود سرویس خودروهای برقی در سه ماه نخست پس از تحویل آنها برای مالکان ۳/ ۲ برابر بیشتر از خودروهای بنزینی باشد. از آنجا که خودروهای برقی اجزای فنی کمتری دارند به تعمیرات و نگهداری کمتری هم نیاز دارند اما باید گفت هزینه سرویس آنها بالاتر از خودروهای بنزینی است.

موسسه وی پردیکت در این باره می‌گوید هزینه سرویس خودروهای برقی بالاتر از خودروهای بنزینی است اما انتظار می‌رود در طول زمان این فاصله کمتر شود. این موسسه همچنین گفته، پس از یکسال هم هزینه سرویس خودروهای برقی ۶/ ۱ برابر خودروهای بنزینی خواهد بود.

البته این موسسه می‌گوید پس از حدود ۹ ماه از تحویل این خودروها هزینه‌ها ۷۸ درصد کاهش می‌یابد. ضمنا بخش قابل توجهی از این هزینه‌ها از سوی شرکت‌های سازنده تامین می‌شوند و مربوط به گارانتی است. این نتایج از محل تحقیق روی ۱۹ میلیون خودروی تولید شده بین سال‌های ۲۰۱۶ تا ۲۰۱۹ به دست آمده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها