کد خبر : 65703

رسوایی بزرگ | رکورد سرعت ابرخودروی تواتارا دروغ بود!

رسوایی بزرگ | رکورد سرعت ابرخودروی تواتارا دروغ بود!

کمپانی SSC اعتراف کرد شکستن رکورد سرعت هایپرکار Tuatara دروغ بود.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، موسس و مدیر عامل SSC آمریکای شمالی بیانیه جدیدی را در نامه الکترونیکی صادر کرده است:

در اکتبر سال ۲۰۲۰ اظهاراتی در خصوص شکستن رکورد سرعت هایپرکار تولیدی منتشر کردیم و اعتقاد داشتم که پس از شواهدی که به دست آورده ایم، این صنعت را به چالش کشیده ایم و در مورد سرعت اصلی هایپرکارمان ایستادیم. ویدئویی در ماه اکتبر گرفته شد، اما نتوانستیم سرعت به دست آورده را تایید کنیم چراکه نمی توانستیم سرعت بین GPS و فیلم را با هم مرتبط کنیم.

این همان لحظه‌ای است که قول دادیم حداکثر سرعت را به روشی باز و شفاف  نشان دهیم. آن زمان در نحوه نصب تجهیزات ضبط یک اشتباه اساسی وجود داشت. ما در مورد اعداد دروغ نمی‌گوییم و مطمئناً سو قصد یا آگاهی از اشتباه هنگام آزاد کردن سرعت وجود ندارد. ما واقعاً اعتقاد داشتیم که در ابتدا به این سرعت‌ها رسیده ایم، اما وقتی موفقیت به زیر سوال رفت و اختلافاتی را که مشاهده کردیم، فهمیدیم که به هیچ وجه نمی‌توانیم سرعت خود را تأیید کنیم.

طی چند ماه گذشته، داستان‌ها، پست‌ها و نظراتی را دیده ایم که با پس گرفتن ادعا‌ی سرعت ۴۸۴ کیلومتر  در ساعت متناقض است. این امر برای ما خوب نبوده است، به خصوص با توجه به زمان و تلاش بسیار زیادی که ما برای دستیابی به آنچه باور داریم، تواتارا قادر است به روشی باز، شفاف و دارای اعتبار تا حد زیادی به سرعت مورد نظر برسد.

امیدواریم که مجدد تعریف استانداردی برای سایر تولیدکنندگان باشد؛ پست اخیر ما در شبکه‌های اجتماعی بازتابی از تعهد ما برای اطمینان از اعتماد جامعه اتومبیل، به نفع ما است و ما قصد نداریم ادعا‌های دروغین را حفظ کنیم. استقبال از بیانیه ما مطمئناً بیش از آنچه پیش بینی می‌کردیم مورد توجه قرار گرفته است، زیرا اعتقاد داریم که موضع ما برای نزدیک به ۹ ماه توسط مردم فهمیده شده است.

ما متعهد به یادگیری اشتباهات خود هستیم و در عین حال بر آینده مهیج پیش رو نیز تمرکز می‌کنیم. ما مشتاقانه منتظریم که در هفته‌های آینده به همان روش باز، شفاف و معتبر که در ژانویه انجام دادیم، تلاش‌های خود را برای افزایش سرعت انجام دهیم.

SSC آمریکای شمالی با تواتارا، هایپرکاری که ادعا می‌کند سرعت بی سابقه‌ای برای یک ماشین تولیدی جاده‌ای دارد، در اکتبر سال ۲۰۲۰ خبرساز شد. طبق اعلام رسمی، جانشین معنوی Ultimate Aero در یک جهت به ۳۰۱.۰۷ مایل در ساعت (۴۸۴.۵۳ کیلومتر در ساعت) و در جهت دیگر به ۳۳۱.۱۵ مایل در ساعت (۵۳۲.۹۳ کیلومتر در ساعت) رسید و میانگین آن ۳۱۶.۱۱ مایل در ساعت (۵۰۸.۷۳ کیلومتر در ساعت) بود.

طولی نکشید که بینندگان چشم عقاب متوجه اختلافاتی در تصاویر منتشر شده توسط SSC شدند و این امر باعث ایجاد شک در رکورد شکنی تواتارا شد. SSC اکنون اعتراف کرده است که هنوز نتوانسته است  سرعت ۴۸۴  کیلومتر در ساعت را بشکند، اما قول می‌دهد که با تلاش بعدی  همه چیز را درست کند.

در بیانیه‌ای که در اینستاگرام منتشر شد، SSC گفت: "ما می‌خواهیم رسماً تصدیق کنیم که در اکتبر سال ۲۰۲۰ به سرعت مورد ادعای ۵۳۱ کیلومتر  در ساعت یا حتی ۴۸۴ کیلومتر در ساعت نرسیدیم. "

این شرکت می‌گوید که به دلیل ناتوانی در شکستن ۴۸۴ کیلومتر در ساعت واقعاً دلشکسته شده اند، اما از رسیدن به هدف دست بر نخواهند برداشت. هدف آن ها دستیابی به سرعت ۴۸۴ کیلومتر در ساعت با اجرای جدید است. این تلاش قرار بود زودتر اتفاق بیفتد، اما برنامه‌های SSC در ماه مه با تصادف با حامل اتومبیل که در لحظه برخورد تواتارا را حمل می‌کرد، ناکام ماند.

بنیانگذار و مدیر عامل شرکت Jerod Shelby در اوایل این هفته گفت که آن‌ها از این حادثه بهبود یافته اند و اکنون در حال راه اندازی مجدد هایپرکار هستند.

در حالی که SSC خود را برای یک تلاش جدید آماده می‌کند، Hennessey و Koenigsegg به ترتیب با Venom F۵ و Jesko Absolut همان کار را انجام می‌دهند. بوگاتی رکورد زده و گفته است که تعقیب رکورد‌ها به پایان رسیده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها