کد خبر : 65473

چرا بیمه خودروهای تسلا گران است؟

چرا بیمه خودروهای تسلا گران است؟

مردم دنیا به لوگوی T عادت کردند چون روز به روز تعداد آنها در خیابان‌ها بیشتر می‌شود. خودروهای برقی رو به گسترش هستند و تسلا هم در رأس جدول فروش خودروهای برقی است.در ۶ ماهه اول سال ۲۰۲۱ نسبت به مدت مشابه سال گذشته، فروش خودروهای برقی در بازار آمریکا دو برابر شده است و سهم بازار خودروهای تسلا ۷۱ درصد شده است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، این شرکت می‌گوید که تولید جهانی‌اش دو برابر شده و در فصل دوم سال ۲۰۲۱ [فصل بهار] ۲۰۰ هزار خودرو صادر کرده است که در مقایسه با ۹۰ هزار دستگاه در سال گذشته بیش از دو برابر شده است.اما زمانی که مردم تصمیم به خرید تسلا می‌گیرند، باید قبل از آن نگاهی به نرخ بیمه محصولات تسلا بیندازند، چون همان طور که فناوری‌های آن خیره کننده است، نرخ بیمه آن هم چشم‌ها را از حدقه بیرون می‌زند.اما چرا هزینه بیمه محصولات تسلا این قدر بالا است؟

درست است که هزینه سوخت و بنزین ندارید یعنی حدود ۲۵۰ دلار در ماه از هزینه‌های شما کاسته شده است اما در عوض هزینه ماهانه جدیدی به هزینه‌های شما اضافه می‌شود که اقساط بیمه این خودروها است.شرکت‌های بیمه برای محاسبه بیمه یک خودرو، فاکتورهای متعدد و پیچیده‌ای دارند. حتی اگر شما سابقه رانندگی پاک و بدون جریمه و بدون تصادفی داشته باشید، در یک محله متوسط‌نشین هم زندگی کنید، از تخفیف‌های رانندگی متعددی هم برخوردار باشید، بیمه خودروهای برقی در مقایسه با خودروهای بنزینی همچنان بالاتر است.دلیل آن این است که خودروهای برقی هم گران‌تر هستند هم هزینه تعمیر و صافکاری آنها خیلی گران‌تر است. شاید به شما پیشنهاد شود که بیمه‌ای را انتخاب کنید که ریسک را پایین در نظر بگیرد. اما به یاد داشته باشید اگر تصادفی در کار باشد و قرار به تعویض قطعات باشد، هزینه آن بسیار سنگین است. بنابراین وقتی که می‌خواهند هزینه بیمه را محاسبه کنند، قیمت قطعات مورد نیاز خودروهای برقی را در نظر می‌گیرند.

به عنوان مثال به نقل از شرکت بیمه‌ای ولوپنگوئن ValuePenguin بیمه ممتاز برای یک خودروی بنزینی به طور متوسط اگر ۱۰۰۰ دلار باشد، یک خودروی برقی همتراز حداقل ۱۳۲۰ دلار خواهد شد. اما برای  تسلا که یک خودروی برقی لاکچری به حساب می‌آید قیمت‌ها از این هم بیشترند.بر اساس مطالعه و پژوهش اخیر موتورترند هزینه‌های سالانه انواع محصولات تسلا به طور خلاصه به شکل ذیل است: این مبلغ برای صاحب یک تسلا با حدود سنی ۴۰ سال و بدون سابقه تصادف و پرداخت بیمه با اعتبار نسبتا خوب محاسبه شده است.

تسلا مدل 3 مدل 2021

تسلا مدل۳: بین ۲۱۱۴ تا ۲۳۵۱‌،دلار تسلا مدل S: بین ۳۶۷۳ تا ۴۱۴۳ دلار، تسلا مدل Y: بین ۲۱۱۸‌ تا ۲۲۲۷ دلار،تسلا مدل X: بین ۳۳۵۵ تا ۴۰۲۵ دلار.اکثر خودروهای برقی از خودروهای بنزینی همتراز یا مشابه گران‌تر هستند. زمانی هم که آسیب ببینند، هم یافتن مکانیک ماهر و صاحب صلاحیت دشوار است هم هزینه قطعات گران‌تر است.اگر باتری خودروی برقی آسیب دیده باشد که هزینه‌های آن تصاعدی بالا می‌رود. اگر باتری نشت داشته باشد، مکانیک باید احتیاط بیشتری به خرج دهد که حتما اثرش را روی صورت‌حساب شما باقی خواهد گذاشت.

هر خودروی برقی نیاز به تجهیزات شارژ خودرو در گاراژ یا پارکینگ خود دارد که بین ۲۰۰ تا هزار دلار هزینه دارد و اگر قرار باشد در محل کار خود هم این تجهیزات را داشته باشد هزینه دو برابر می‌شود.زمانی که خودروی برقی را حدود ۵ سال استفاده کنید، نداشتن هزینه‌های نگهداری بالا، برخی از هزینه‌های بیمه را جبران می‌کند. از جمله هزینه‌های کاهش یافته هم عدم نیاز به تعویض روغن، عدم نیاز به تعویض شلنگ‌های رادیاتور، تسمه پروانه یا واشرها است.

تسلا مدل S پلید پلاس

می توان گفت هزینه‌های نگهداری خودرو پایین آمده در عوض هزینه‌های بیمه بالا رفته است.در برخی از کشورهای غربی، امکان تخفیف گرفتن هزینه‌های بیمه به صورت پکیج وجود دارد. زمانی که شما منزل یا بیمه عمر داشته باشید، روی تخفیف بیمه خودرو هم موثر است. اکثر کمپانی‌های بیمه‌ای دنیا، تخفیف بالاتری برای رانندگانی قائلند که سابقه پاکی دارند و اصولا تصادف نمی‌کنند. اگر درست تحقیق به عمل آید در کشورهای غربی تخفیف تا ۱,۱۰۰ دلار در سال هم ممکن است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها