کد خبر : 6457

10 نکته جالب درباره ولوو XC40

10 نکته جالب درباره ولوو XC40

حداقل ظاهرش این‌طور برنمی‌آید که بتواند واقعاً در مدتی کم این‌قدر موفقیت کسب کند. سوئدی سر به زیری که سال 2018 را به بهترین نحو ممکن پشت سر گذاشت.

به گزارش خودروتک، ولوو XC40 به قدری جایزه کسب کرده که بعید به نظر می‌رسد خودروی دیگر بتواند رکوردی که او طی یک سال به دست آورد را در 10 سال هم کسب کند. خودرویی که به محض تولد در سال 2017 به صدر اخبار رفت. این خودرو ابتدای همین سال جاری میلادی توانست از سوی مجله What Car? به عنوان خودروی سال انتخاب شود.

انتخاب به‌عنوان خودروی سال توسط سایت‌های CarSales، Consumer Guide، Automotive Best Buy، خودروی سال ژاپن، خودروی سال اروپا و این اواخر انتخاب به‌عنوان خودروی سال زنان را هم به لیست موفقیت‌های آن اضافه کنید. ولوو برای این خودرو 7 نوع پیشرانه در نظر گرفته است که 5 نمونه آن بنزینی و 2 نمونه آن دیزلی است. بهترین ویرایش این خودرو همان نسخه T5 است که توانسته 249 اسب‌بخار قدرت و 350 نیوتن‌متر گشتاور از دل پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ خود بیرون بکشد.

1 – رنگ آبی آمازون

باز هم ولوو از این رنگ جذاب استفاده کرد. آرامش مثال‌زدنی در این پوشش آبی‌رنگ موج می‌زند. ولوو بین سال‌های 1956 و 1970 از این ترکیب رنگی روی مدل 122S خود که در بازار آمریکا کرده بود، استفاده می‌کرد. این رنگ یادآور آثاری ماندگار است که همیشه با طراوت هستند. چیزی شبیه به آبنبات چوبی.

2 – برچسب کشور

برخی از خودروسازان نماد کشور خود را به‌صورت عکس و یا نهایتاً لوگو در جایی از بدنه خودرو تعبیه می‌کنند؛ اما روی XC40 پرچم سوئد به‌صورت یک لیبل پلاستیکی جالب گنجانده شده است. درست مانند همان چیزی که در کاپشن و یا شلوار جین می‌بینیم. این ایده اشاره‌ای به جوان‌گرایی دارد.

3 – رنگ سقف متفاوت با بدنه

ایده طراحی بدنه دو رنگ، ایده جدیدی در طراحی خودروها نیست؛ اما این‌که در یک خودرو سقف رنگی آن بدون اشاره به ستون سوم تولید شود، تنها از پس ولوو XC40 برمی‌آید. البته برای بهره گرفتن از ایده گرافیک بصری می‌بایست حداقل 300 دلار هزینه بیشتر پرداخت کنید.

4 – چکش ثور

موفقیت ولوو با ایده فوق‌العاده چراغ‌های مدل XC90 بار دیگر با جلوه‌ای خاص در برادر کوچک‌ترش ظهور کرد؛ اما تفاوت اصلی اینجاست که در شاسی‌بلند جدید سوئدی‌ها نوار LED خود به صورت دوتایی طراحی شده است. ولوو خود به این فرم T شکل چکش ثور (اشاره به شخصیت Thor) اتلاق می‌کند.

5 - رینگ‌های سفید

انگار هرکاری که ولوو با این خودرو می‌کند، جالب از آب درمی‌آید. مطمئن باشد اگر هر شرکت دیگری روی شاسی‌بلند خود این فرم را اجرا می‌کرد با موجی از انتقادات روبه‌رو می‌شد. در نظر داشته باشید که کد رنگ رینگ‌ها با سقف این ولوو یکی است. سال‌ها پیش برای اولین‌بار فورد تاروس از این سبک استفاده کرد.

6 – متریال عجیب

اگرچه استفاده از چرم مصنوعی و پلاستیک فشرده اقدام نابجایی از سوی خودروسازان نیست ولی روی این ولوو چیزی می‌بینیم که پیش‌تر جایی ندیده بودیم. سوئدی‌ها به طرزی عجیب همه‌چیز را با هم ترکیب کرده‌اند. از پلاستیک و چوب گرفته تا ترکیب آلومینیوم و موکت. به همین دلیل است که این خودرو همیشه تازگی دارد.

7 – حجم کم، قدرت زیاد

روزگاری خودروسازان بزرگ در بهترین حالت می‌توانستند 250 اسب‌بخار قدرت را از دل پیشرانه 3.5 لیتری شش سیلندر V شکل بیرون بکشند؛ اما ولوو همین کار را با یک پیشرانه 2 لیتری ساده چهار سیلندر کرده است. کاهش حجم پیشرانه و افزایش قدرت، کمک شایانی به بهینه‌سازی مصرف سوخت کرده است.

8 – نمایشگر 9.3

زمانی که برخی از شرکت‌های کره‌ای سراغ مانیتورهای 8 اینچی رفتند، همه کارشناسان بر این باور بودند که این سایز دیگر کافی است. XC40 با این‌که خود کوچک‌ترین محصول ولوو است ولی از بزرگ‌ترین صفحه نمایش بین تمام محصولات شرکت استفاده می‌کند. با خلاقیت سوئدی‌ها این مانیتور به صورت عمودی نصب شده است.

9 - ایده‌آل برای کاربری روزانه

در شاسی‌بلندهای امروزی باز و بست در انتهایی به صورت برقی و با اشاره یک دکمه صورت می‌گیرد. البته که در XC40 هم بدین گونه است ولی در این خودرو یک دکمه اضافی وجود دارد که با فشردن آن علاوه‌بر بسته شدن قسمت انتهایی، کلیه در‌ها نیز قفل می‌شود. این اقدام برای زمانی که وسایل زیادی در دست دارید عالی است.

10 – دید کامل

یکی از معضلات اصلی خودروهای شاسی‌بلند، مزاحمت پشت سری صندلی‌های عقب برای دید راننده (از داخل آینه وسط) است. در این ولوو دکمه‌ای وجود دارد که با فشردن آن پشت سری صندلی‌های عقب پایین می‌روند. البته این رفت و برگشت آزاری برای سرنشینان عقب ندارد.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها