کد خبر : 64336

آمریکایی ترین خودروساز آمریکا مشخص شد

آمریکایی ترین خودروساز آمریکا مشخص شد

برندهای رام، دوج و جیپ که اکنون از برندهای استلانتیس [که از ادغام فیات کرایسلر با پژو سیتروئن شکل گرفته] با احساسات وطن پرستانه در آمریکا گره خورده اند. برند دوج که اکثر مدل های آن را با عنوان هِلکَت hellcat نامگذاری کرده اند، یا رام با وانت هایی که پرچم این کشور را روی بخش بار خود دارند و به طور خاص برند جیپ به نوعی با حس وطن پرستی شناخته می شوند.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز ، «برند کیز» Brand Keys به طور سالانه پژوهش و نظرسنجی انجام می دهد که اختصاص به صنعت خودرو ندارد و در سایر صنایع از جمله خدمات آنلاین، شبکه های تلویزیونی، ورزش و غیره هم هست. در آخرین نظرسنجی، برندهای وطن پرستانه آمریکا به ترتیب از 1 تا 5 عبارتند از: 1)جیپ؛ 2) ولمارت؛‌ 3) دیسنی؛‌ 4) فورد و آمازون به طور مشترک؛ 5) نیویورک تایمز

در این نظرسنجی هارلی-دیویدسن [معروف ترین برند موتورسیکلت در آمریکا] مقام چهاردم، تسلا به طور مشترک با زوم مقام 30 را به دست آورده است.

جالب است که هیچ کمپانی مرتبط با صنعت خودروی دیگری در این لیست به چشم نمی خورد.

در این نظرسنجی، 5,804 مصرف کننده بین سنین 16 تا 65 سال شرکت کرده اند. «برند کیز» میگوید در این نظرسنجی برای ایجاد تعادل، جنسیت، گرایش های سیاسی مدنظر قرار گرفته اند و 9 ناحیه از مرکز آمار ایالات متحده به شکل متوازن انتخاب شده و 1,172 برند مختلف در این نظرسنجی مورد بررسی قرار گرفته اند. از بین این تعداد برند، 50 برند اول به عنوان برندهای وطن پرستانه انتخاب شده اند. اما در مجموع چون برخی از برندها به طور مشترک به یک مقام رسیده اند مثل فورد و آمازون که به مقام چهارم رسیده اند؛ در مجموع 30 رتبه شکل گرفته است.

جیپ کامپس 2021

  1. جیپ
  2. ولمارت
  3. دیسنی
  4. آمازون و فورد
  5. نیویورک تایمز
  6. نتفلیکس و امریکن اکسپرس
  7. لویشتاوس و Coors
  8. فاکس نیوز
  9. کولاکولا،‌ ام اس ان بی سی و هرشلی
  10. واشنگتن پست
  11. دومینوز
  12. اَپل و توییتر
  13. Jack Daniels, Ralph Lauren)
  14. Harley Davidson, USAA
  15. Dunkin’, Clorox
  16. Sam Adams, Wrangler
  17. Home Depot, Purell
  18. پپسی
  19. گوگل و Colgate
  20. نایکی و اولد نیوی
  21. AT&T
  22. Gatorade
  23. Kellogg’s
  24. CNN
  25.   مکدونالد، Chick-fil-A, KFC
  26. استارباکس و New Balance
  27. MLB, NBA
  28. L.L. Bean, John Deere
  29. Campbell’s, NFL
  30. تسلا و زوم

رابرت پاسیکاف Robert Passikoff مدیر عامل برند کیز می گوید: «به طور کلی و در فضای برندی، وضعیت دنیا و بازارهای آن، اصول و قواعد اولیه و پایه در وفاداری مشتریان و احساس وطن پرستی آنها را تغییر داده اند. با این حال در سال های اخیر بالا و پایین رفتن برندها در رتبه بندی سالانه در مقایسه تغییرات متوسطی داشته است.»

با این که به گفته ی مدیر عامل برند کیز، تغییراتی در وفاداری مصرف کنندگان و وطن پرستی مشتریان هر ساله اتفاق می افتد و تغییراتی در لیست ایجاد می شود اما از سال 2003 تا به حال برند جیپ هموارد در صدر این جدول باقی مانده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها