کد خبر : 62928

ورود فناوری بلاک چین در صنعت خودرو

ورود فناوری بلاک چین در صنعت خودرو

ب ام‌ دبلیو، فورد، جنرال موتورز و رنو چند سالی است که تکنولوژی بلاکچین را وارد صنعت خودروسازی کرده اند.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، دنیای امروز، دنیای داده ها، اطلاعات و ارتباطات است. فناوری نوظهور بلاکچین یک نوع سیستم ثبت اطلاعات و گزارش است که امکان ارتباط تمام اعضای یک زنجیره را مهیا می‌کند. تفاوت آن با سیستم‌های دیگر این است که اطلاعات ذخیره شده روی این نوع سیستم، میان همه اعضای شبکه به اشتراک گذاشته می‌شوند و با استفاده از رمزنگاری امکان حذف و دستکاری اطلاعات ثبت شده تقریباً غیرممکن است.

تفاوت اساسی بلاکچین با سایر انواع پایگاه‌های داده که موجب شده است محبوبیت آن روز به روز بیشتر شود، این است که هر داد‌ه‌ای که وارد این دیتابیس می‌شود را دیگر نمی‌توان حذف یا دستکاری کرد. با تکیه بر بلاکچین و ویژگی‌های منحصربه فرد آن می‌توان تحول شگرفی در بسیاری از زمینه‌های صنعتی از جمله صنعت خودروسازی ایجاد کرد.

بسیاری از صنایع خودروسازی در جهان در حال کار بر روی فناوری بلاکچین هستند، به طور مثال گروه رنو از سال 2015 در حال کار بر روی فناوری بلاکچین است، این فناوری برای اولین بار در امور مالی ظاهر شد و شاخص‌ترین نکته درباره آن احترام به مالکیت داده هاست و این امکان را برای معاملات در لحظه تحت شبکه فراهم می‌کند تا به اندازه کافی امن باشند، زیرا هیچ خطری برای جعل این اطلاعات وجود ندارد.

بلاک چین ابزاری است که می‌تواند نویدبخش بهره وری، سودآوری و واکنش پذیری برای صنعت خودرو باشد. معاملات شبکه‌ای امن و تأیید شده بین شرکت‌های همکار یا بین اعضای یک اکوسیستم (به عنوان مثال یک شرکت و مشتریان یا تامین کنندگان آن) و مبادلات در لحظه برای پاسخگویی به الزامات واکنش پذیری چیز‌هایی است که فناوری بلاک چین ارائه می‌دهد. به لطف این فناوری، داده‌های موجود در این سیستم قابل تغییر یا جعل نیستند و به روشی مطمئن و غیرمتمرکز ذخیره می‌شوند.

هوشمند سازی در صنعت خودروسازی بسیار سریع تر از آنچه تصور می‌شده است، در حال توسعه است. پیشرفت‌های اخیر حاکی از آن است که در آیند‌ه ای نزدیک امکان هدایت خودکار در اتومبیل ممکن خواهد بود. تقاطع ها‌ی مدرن، چراغ راهنمایی و چراغ خطر به رانندگان کمک می‌کند تا با خیال راحت از تقاطع‌ها عبور کنند.

با این وجود، آیا منطقی است که اتومبیل به جای انسان با رایانه هدایت شود؟ با توجه به مزایای وسایل نقلیه مستقل هوشمند، کنترل دقیق تر، حسگر‌های بهتر و زمان واکنش کمتر سفر‌های ماشین در آینده می‌تواند نه تنها ایمن‌تر و ساده‌تر بلکه همچنین بسیار کارآمدتر باشد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها