کد خبر : 62584

تصاویر | بازدید جو بایدن از کارخانه فورد

تصاویر | بازدید جو بایدن از کارخانه فورد

هنگامی که در کارخانه فرصتی برای سخنرانی در جمع کارکنان در نظر گرفتند گفت: «نام من جو بایدن است و من آدم خودرویی هستم!»

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز، جو بایدن رئیس جمهور آمریکا سه شنبه از کارخانه فورد در میشیگان بازدید و از وانت لایتنینگ اف 150 برقی فورد رونمایی کرد. ظاهر این وانت برقی شباهت زیادی به اف 150 بنزینی دارد اما در جزئیات ظاهر بیرونی آن عناصر منحصر به فردی وجود دارد که به راحتی آن را از نوع بنزینی متمایز می کند.

از جمله پنجره جلوی بسته closed-off grille  و چراغ میله مانند در جلوی خودرو که دو چراغ اصلی جلوی خودرو را به هم وصل می کند. زمانی که این دو وانت کنار هم قرار می گیرند، وانت برقی کمی نرم تر و آیرودینامیک تر هم به نظر می رسد اما از لحاظ اندازه با هم فرقی ندارند.

 

عصر خودرو

شرکت فورد در بازدید بایدن از محصولا این شرکت در مرکز دیربورن به طور غیرمنتظره وانت برقی جدید خود را به نمایش گذاشت. در این رونمایی بایدن به شوخی گفت «چقدر خوب می شود مأمورهای مخفی را بپیچانیم و چرخی  با اف 150 برقی بزنیم!» فورد هم بعد از انجام مراسم رونمایی، به بایدن اجازه داد در اطراف مرکز تحقیق و توسعه، یک دوری با این خودرو بزند اما مجبور شدند مأمور نیروهای امنیتی را هم با خود ببرند!

بعد هم بایدن در جمع خبرنگاران شوخی دیگر کرد و گفت: «چقدر این طفل [شیرخوار] تر و فرز است» This sucker’s quick [هم اشاره به این که نوزاد است و هم اشاره به این که با وجود برقی بودن از چستی و چالاکی آن نسبت به بنزینی کم نشده است.] صفر تا 100 این وانت حدود 4.4 ثانیه است.

هنگامی که در کارخانه فرصتی برای سخنرانی در جمع کارکنان در نظر گرفتند گفت: «نام من جو بایدن است و من آدم خودرویی هستم!» در این سخنرانی تأکید او این بود که آمریکا باید از چین در تولید خودروهای برقی و فناوری های نو از جمله باتری و تراشه و نیمه هادی ها عقب نماند. این در حالی است که همه خودروسازان آمریکایی با کمبود تراشه دست و پنجه نرم می کنند و بایدن تلاش می کند مجوز کنگره برای سرمایه گذاری سنگین روی ساخت نیمه هادی ها را به دست آورد.

وی همچنین از این فرصت سخنرانی استفاده کرد تا نشان دهد حامی مشوق هایی است که مردم را به سمت خرید خودروهای برقی سوق می دهد. او در این سخنران گفت: «آینده صنعت خودرو، برقی است. راه برگشتی هم وجود ندارد.» بایدن از اتحادیه کارگری هم تشکر کرد که به او کمک کرده بودند تا بتواند به عنوان سناتور در کنگره آمریکا انتخاب شود. بعد هم به شوخی گفت بزرگترین راز او این است که از حمایت جامعه کارگری برخوردار بوده است. او از کارکنان و کارگران صنعت خودرو خواست که ارتباط خود را با اتحادیه های کارگری عمیق تر کنند.

مدیران ارشد فورد هم در این مراسم گفته اند که فورد اف 150 برقی واقعاً برای کار تجاری ساخته شده است و به هیچ عنوان مثل هامر جنرال موتورز و سایبرتراک تسلا، وانت لاکچری به حساب نمی آید و می توان از آن انتظار کارهای سخت را مثل وانت های بنزینی داشت. آنها این وعده را هم دادند که از اواسط سال آینده به دست مردم برسد.

جیم فارلی Jim Farley مدیر عامل فورد در جمع سهامداران در نشست سالانه گفته بود «[اف 150 برقی] حاصل بهترین هایی است که فورد به خرج داده است. این وانت به قدری قوی است که وقتی برق منزل قطع می شود، می توان از آن به عنوان برق اضطراری استفاده کرد. عملکرد [قدرت، شتاب و سرعت] آن حتی از بنزینی هم بهتر است. از ویژگی های مهم تر آن هم این است که به صورت اینترنتی، نرم افزارها و اپلیکیشن های آن به طور دائمی در حال به روز رسانی است.»

در نام گذاری آن با عنوان رعد و برق یا Lightning، فارلی مدیر عامل فورد اهمیت آن را همتراز مدل T‌ و فورد موستانگ توصیف کرده است.

بازدید جو بایدن از فورد را باید به حساب تبلیغات و پیشبرد برنامه زیرساخت 2 هزار میلیارد دلاری او گذاشت که فقط 174 میلیارد از آن به توسعه و گسترش خودروهای برقی اختصاص خواهد یافت.

اگر وانت های برقی به اندازه وانت های بنزینی از خود کارایی و توانمندی نشان دهند، راه را برای گسترش خودروهای برقی در بازار باز خواهند کرد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها