کد خبر : 62546

بحران بنزین در آمریکا شکل جدید پیدا کرد

بحران بنزین در آمریکا شکل جدید پیدا کرد

با اینکه از چهارشنبه گذشته تامین بنزین جایگاه‌ها در ایالات‌متحده آمریکا بار دیگر از سر گرفته شده با این حال باز هم مردم در حال ذخیره بنزین مصرفی خود هستند. آنچه مشخص است بیش از یک هفته از واقعه هک شدن (حمله سایبری) کلونیال پایپ‌لاین بزرگ‌ترین خطوط بنزین در ایالات‌متحده آمریکا می‌گذرد و هنوز صف‌های طولانی در پمپ‌بنزین‌های آمریکا پابرجا است.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپانیوز ، در شرایطی که مردم آمریکا به خاطر معضل هک شدن سامانه سوخت‌رسانی به جایگاه‌های پمپ‌بنزین در مضیقه شدید قرار گرفته‌اند، عده‌ای تصور می‌کنند ذخیره کردن چند دبه بنزین می‌تواند برایشان راه‌گشا باشد، به همین دلیل برای احتکار و ذخیره کردن چند پیت بنزین خودشان و دیگران را با خطر مواجه می‌کنند.

 به‌عنوان نمونه چندی پیش خودرویی که تحت تعقیب پلیس قرار گرفته بود بعد از واژگون شدن،‌ آتش گرفت و بعد معلوم شد راننده آن در حال حمل یک دبه بنزین به شکلی ناایمن بوده است.

 موارد مشابهی از ذخیره و احتکار بنزین به‌دلیل هک شدن کلونیال پایپ‌لاین اتفاق افتاده است. پلیس ناحیه پیکنز در کارولینای جنوبی در گزارشی تاکید کرده که صاحب یک پونتیاک جی۶ مدل ۲۰۰۷ تحت تعقیب قرار گرفت. پلیس این ناحیه دریافته بود که پلاک این خودرو هم در فهرست پلاک‌های به سرقت رفته بوده است. راننده زمانی که متوجه شد تحت تعقیب قرار دارد به سرعت خود افزود، به همین خاطر کنترل خود را از دست داد و در اثر واژگون شدن خودرو، شعله‌های آتش زبانه کشید. این دومین حادثه آتش‌گرفتگی خودرو بعد از هک شدن کلونیال پایپ‌لاین است که باعث کمبود شدید بنزین در جایگاه‌ها شده و در حال حاضر هزار جایگاه سوخت بنزین در آمریکا به طور کامل خالی شده و در سوخت‌رسانی به مردم وقفه شدید ایجاد کرده است.

هکرها در تاریخ ۷ ماه مه (۱۷ اردیبهشت) بعد از هک کردن سامانه کلونیال پایپ‌لاین از آنها درخواست پنج میلیون دلار به شکل رمزارز کرده بودند. کلونیال پایپ‌لاین بزرگ‌ترین سامانه سوخت‌رسانی در ایالات‌متحده است. از روز ۱۲ مه (۲۲ اردیبهشت) بعد از پرداخت این باج به هکرها، سامانه کلونیال پایپ‌لاین عملیات کاری خود را از سر گرفت، اما تا تامین و به‌روزرسانی مخازن بنزین در جایگاه‌های سوخت‌رسانی حداقل دو هفته وقت لازم است.

پیت بوتگیک، وزیر راه و ترابری ایالات‌متحده از مردم آمریکا خواسته است که از خود رفتار معقول به خرج دهند. وی در یک کنفرانس خبری در کاخ سفید روز چهارشنبه گفت: «ما در زمانی قرار داریم که مردم باید معقول‌تر و ایمن‌تر رفتار کنند. ما درک می‌کنیم که وقفه در سوخت‌رسانی تا چه حد زندگی مردم را مختل کرده است، اما احتکار دردی را دوا نمی‌کند و اوضاع به این روش رو به بهبود نمی‌رود. بنزین فقط باید به طور مستقیم در باک خودروها عرضه شود. برای خودروهای در راه مانده هم باید از باک‌های تاییدشده استفاده شود.»

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها