کد خبر : 61799

خاص ترین مرسدس بنز نه S کلاس نه G کلاس؛ یونیماگ

خاص ترین مرسدس بنز نه S کلاس نه G کلاس؛ یونیماگ

واقعیت این است که مرسدس بنز کلاس S و G-Wagon برای بنز پول‌ساز هستند اما اگر به اتفاق‌های تاریخی نگاه کنیم خواهیم دید هیچ خودرویی به‌اندازه یونیماگ برای بنز خاطره نساخته است.

به گزارش خودروتک، در بحبوحه جنگ جهانی دوم بود که یونیماگ متولد شد. یک کامیون اندازه متوسط و همه‌کاره با چهارچرخ محرک که تا به امروز افتخارات زیادی را برای مرسدس بنز به ارمغان آورده است.

خودرویی با توانایی خارق‌العاده که به خاطر طراحی خاص و ویژه‌ای که دارد پشت هیچ مانعی متوقف نمی‌شود. در ابتدا یونیماگ خودرویی با سرعت کم بود که در زمین‌های کشاورزی استفاده می‌شد. کمی بعد وارد کارزار جنگ جهانی دوم شد و بعد از تحریم‌های اعمال‌شده پس از جنگ، بنز حق تولید ماشین‌های نظامی را از دست می‌دهد و این کامیون همه‌جارو مجدد تغییر مسیر می‌دهند و دنیای تجاری باز می گردنند. 

در سال 1951 بنز مجدد یونیماگ را احیا کرد و خیلی زود آلمانی‌ها عاشق این غول فلزی شدند. با اضافه شدن موتور توربو دیزل یونیماگ قدرتی جادویی پیدا می‌کند که یک شفت اضافه این امکان را به خودرو می‌داد تا هر چیزی را پمپ کند. خودروهای آتش‌نشانی یونیماگی شدند و این شفت کارایی خودرو را دوچندان کرد.

در دهه 60 سیستم‌های هیدرولیکی هم به این خودرو اضافه شدند که باعث شد خودرو کارایی‌اش بشدت افزایش پیدا کند. یونیماگ‌ها وارد خدمات شهری شدند! یونیماگ‌ها با وصل شدن کاروان‌های بزرگ به سفرهای دور دنیا رفتند و مالکان این خودرو با اتکا به توان بالای این هیولای آلمانی دنیای آفرود را به شکلی کاملاً خاص و متفاوت تجربه کردند. 

در سال 2000 با معرفی کلاس U300 و U400  و U500 یونیماگ‌ها شکل و شمایل متفاوتی پیدا کردند. این کلاس ازنظر جثه کوچک‌تر هستند. خودروها خشن‌تر و دنیایی از امکانات و آپشن برایشان تعریف شد.

بنز در بخش موتور تنوع بالایی برای یونیماگ در نظر گرفت ولی عموماً موتورهای این کامیون پرقدرت چهار سیلندر و توربو دیزل بودند.  با آخرین به‌روزرسانی‌ها قدرت خروجی موتور یونیماگ مدل U4000 به 218 اسب بخار و گشتاور قابل ستایش 810 نیوتن بر متر رسیده است.

قدرت تولیدشده توسط موتور با کمک جعبه‌دنده‌ای خاص که 8 دنده به سمت جلو و 6 دنده به سمت عقب دارد به چرخ‌ها منتقل می‌شود. از طرفی 8 دنده مخصوص شرایط آفرود هم وجود داد که برحسب نیاز می‌تواند خودرو را به هر جا که راننده‌اش بخواهد هدایت کند. آخرین سری یونیماگ برای مدل ۲۰۲۰ با کاپوت بزرگ‌تر و شیشهٔ جلوی کوچک‌تر به بازار آمده است. یونیماگ با برخورداری از محورهای پورتال، سامانهٔ چهارچرخ محرک و فاصلهٔ کافی از سطح زمین، هنوز هم مثل همیشه یک آفرودر بسیار توانمند است.

یونیماگ

یونیماگ

یونیماگ

یونیماگ

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها