کد خبر : 61255

بئوولف | هیولایی که هیچ وقت متوقف نمی شود

بئوولف | هیولایی که هیچ وقت متوقف نمی شود

یک شرکت فناوری با همکاری ارتش آمریکا نمونه اولیه خودروی غول پیکری را تولید کرده که می‌تواند از انبوه برف و یخ در مناطق قطبی عبور کند و زمین گیر نشود.

به گزارش خودروتک به نقل از مهر ، شرکت بی ای ای سیستمز این خودرو را بئوولف نام گذاری کرده و افزوده که خودروی یادشده قادر به بیراهه نوردی در بدترین شرایط آب و هوایی و نیز بر روی زمین‌های پوشیده از برف و یخ است.

تولید این خودرو در راستای اجرای برنامه مدرن سازی وسایل نقلیه ارتش آمریکا صورت می‌گیرد. ارتش آمریکا قصد دارد در نواحی مختلف قطب شمال حضوری پررنگ‌تر داشته باشد تا بتواند با حضور چین و روسیه در این مناطق و قدرت گرفتن این دو کشور در قطب شمال مقابله کند.

تا به حال دو نمونه از این خودروهای جان سخت تولید و در مرکز آزمون مناطق سردسیر ارتش آمریکا در آلاسکا مستقر شده اند تا میزان توانمندی و نقاط ضعف احتمالی شأن مشخص شود. از این خودروها برای انتقال سرباز و لوازم نظامی به نواحی دورافتاده قطبی و یخ زده استفاده خواهد شد.

این وسیله نقلیه غیرمسلح به جای چرخ دارای دو رشته زنجیر مشابه با زنجیرهای تانک است و به گونه‌ای طراحی شده که بتواند خود را از چشم رادارها نیز پنهان کند. امکان حرکت افقی و عمودی، طراحی ماژولار برای تعمیر و به‌روزرسانی سریع اجزا و اجرای مأموریت‌های متنوع از جمله امکانات این خودرو است.

این خودرو ۸.۵ تن وزن دارد و می‌تواند ۱۲ نفر را حمل کند. موتور دیزلی ۵.۹ لیتری و ۲۰۲ کیلوواتی و حداکثر سرعت ۶۵ کیلومتر در ساعت از جمله ویژگی‌های این محصول است. این خودرو در آب با سرعت ۵ کیلومتر در ساعت حرکت می‌کند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها