کد خبر : 61114

فورد ماستنگ باز هم پرفروش ترین خودروی اسپرت دنیا شد

فورد ماستنگ باز هم پرفروش ترین خودروی اسپرت دنیا شد

۱۷ آوریل (۲۸ فروردین) پنجاه و هفتمین سالگرد تولد فورد ماستنگ است که با خبر خوشی برای این برند خوشنام همراه خواهد بود. این دومین سال پیاپی است که موستانگ عنوان پرفروش‌ترین خودروی اسپورت در دنیا را کسب می‌کند و ۶ سال پشت سر هم است که بهترین فروش کوپه اسپورت را به دست می‌آورد.

به گزارش خودروتک به نقل از سایپا نیوز، در سال ۲۰۲۰ بیش از ۸۰ هزار خودروی ماستنگ در جهان به فروش رسید. بر اساس تحقیق موسسه HIS Markit این خودرو که با اسب پونی آمریکایی شناخته می‌شود، ۱/ ۱۵درصد از سهم بازار کوپه اسپورت جهانی را در اختیار دارد. ماستنگ به اثبات رسانده که مخصوصا در سال ۲۰۲۰ در اروپا خیلی طرفدار داشته است.

فروش این مدل در مجارستان ۸/ ۶۸ درصد نسبت به سال ۲۰۱۹ رشد داشته است. در هلند و دانمارک هم به ترتیب ۵/ ۳۸ و ۵/ ۱۲ درصد رشد نصیب این خودرو شده است. از کل ماستنگ‌های فروخته شده در سال ۲۰۲۰، ۶۱,۰۹۰ دستگاه در ایالات متحده به فروش رسیده که نسبت به سال ۲۰۱۹ کاهش ۷/ ۱۵ درصدی داشته است.

بیشتر طرفداران ماستنگ از تگزاس بودند که ۸ هزار و ۶۰۰ دستگاه از آن را در سال ۲۰۲۰ خریدند. کالیفرنیا با تحویل ۶ هزار و ۲۰۰‌ دستگاه خودرو مقام دوم را بعد از تگزاس دارد و مقام سوم هم به فلوریدا با فروش ۵,۸۶۴ دستگاهی رسیده است.  

با اینکه فورد حق دارد به دلیل سهم بالا در بازار خودروی جهانی یا رسیدن زمان تولدش جشن بگیرد اما در حقیقت سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۹ فروش این محصول خوشنام کاهش داشته است. این برند که با لوگوی بیضی آبی هم شناخته می‌شود، در سال ۲۰۱۹ موفق به تحویل ۱۰۲,۰۹۰ دستگاه خودرو در سراسر جهان شد که تقریبا ۲۷ درصد بیشتر از سال ۲۰۲۰ بود.

در سال ۲۰۱۸ هم وضع بهتر از سال ۲۰۱۹ بود و ۱۱۳,۰۶۶ دستگاه ماستنگ فروخته شده بود. در حقیقت سال ۲۰۲۰ نسبت به سال ۲۰۱۸ کاهش ۴۰ درصدی نشان داده است. با توجه به تحویل ۱۷,۲۷۴ دستگاه فورد ماستنگ در فصل اول سال ۲۰۲۱، این حقیقت هم آشکار می‌شود که فروش ماستنگ ۴/ ۴ درصد نسبت به سال ۲۰۲۰ افت داشته است.

در مقام مقایسه، دوج از کرایسلر در همین مدت، موفق به فروش ۱۵,۰۹۶ دستگاه چلنجر شده  که معادل ۲۴ درصد رشد است. در بین سه رقیب، [جنرال موتورز با کامارو، فورت با ماستنگ و کرایسلر با دوج] از همه بدتر وضع کامارو است که در سه ماه اول ۲۰۲۱ موفق به فروش فقط ۷۰۸۹ دستگاه شده که معنی آن ۳/ ۱ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها