کد خبر : 60512

تحول بزرگ در بازسازی خودروهای کلاسیک با موتور الکتریکی

تحول بزرگ در بازسازی خودروهای کلاسیک با موتور الکتریکی

این روزها خودروهای برقی موضوع داغ محافل خودرویی هستند و هرروز شاهد جابجا شدن رکوردهای عملکرد و شتاب در این محصولات مبتنی بر فناوری هستیم. این خودروها با تکیه‌بر موتورهای الکتریکی با ولتاژ بالا و باتری‌های قدرتمند راه رقابت را بر روی سایر خودروها بسته‌اند.

به گزارش خودروتک، برای مثال تسلا مدل S در نسخه Plaid برای رسیدن به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت فقط به 1.9 ثانیه زمان نیاز دارد. شتابی که در تاریخ خودروسازی به‌وسیله هیچ خودروی تولید انبوه شهری به دست نیامده است.

هرروز تعداد بیشتر از خودروسازان بزرگ دنیا به سمت برقی کردن محصولاتشان گام برمی‌دارند و ثابت کرده‌اند که در این بخش هم می‌توانند شگفت‌انگیز عمل کنند. خودروهای چهارچرخ محرک و SUV هم به لیست خودروهای برقی اضافه شده است.

در این میان برخی شرکت‌ها دست به خلاقیت زده‌اند و به سراغ وانت‌های قدیمی و از رده خارج‌رفته‌اند و با نصب کیت‌های موتورهای الکتریکی به این خودروهای کلاسیک روحی تازه به آن‌ها دمیده‌اند. 

دیدن اتصال یک فورد F250 مدل 1966 و یا شورولت وانت مدل 1935 به ایستگاه شارژ خودروهای برقی صحنه هیجان‌انگیزی است.

خودروهایی ازاین‌دست به دلیل آلایندگی بالا و محدودیت در لوازم‌یدکی مربوط به موتورهای قدیمی عموماً در صورت خرابی با چالش زیادی مواجه می‌شدند. با سبز شدن این نوع خودروها به نظر می‌رسید فصل جدید در بازسازی خودروهای کلاسیک رقم بخورد.

برقی کردن خودروهای کلاسیک بازسازی خودرو کلاسیک

برخی خودروسازها برای برقی کردن مدل‌های کلاسیک حتی زیرمجموعه برقی ساز در نظر گرفته‌اند. شرکت‌ها با توجه به توان موتورهای برقی در سیستم تعلیق و ترمز این خودروها تغییرات موردنیاز جهت حفظ ایمنی را تدارک می‌بینند.

تکنولوژی جدید توان و قدرت بیشتری نسبت به قبل می‌تواند در اختیار یک خودروی کلاسیک قرار بدهد ازاین‌جهت حفظ ایمنی اجتناب‌ناپذیر است. شرکت‌هایی مانند Electric Connect و Cruise kits در تلاش هستند تا مالکان خودروهای کلاسیک را به سمت برقی کردن خودروهایشان دعوت کنند.

برقی کردن خودروهای کلاسیک بازسازی خودرو کلاسیک

این شرکت‌ها تمام آنچه را که یک خودروی قدیمی برای برقی شدن ایمن نیاز دارند را تدارک دیده‌اند. برای این منظور تجهیزات و موتورهای غول‌پیکر 8 سیلندر جای خود را به موتورها و کیت‌های الکتریکی و پک‌های باتری‌های می‌دهند. 

با توجه به تولید بالای خودروهای برقی امکانات و زیرساخت‌ها هم با سرعت زیاد در حال نفوذ به شهرهای کوچک و بزرگ  هستند. در کشورهای توسعه‌یافته این زیرساخت‌ها به‌سرعت در حال رشد هستند و این موضوع راه را برای برقی شدن خودروهای قدیمی هموار می‌کند. تا پیش از این تصور می‌شد خودروهای صفرکیلومتر تولیدی باید به‌تدریج وارد خیابان‌ها بشوند اما نیاز بازار و وجود زیرساخت‌ها باعث به وجود آمدن شرکت‌های مبتنی بر فناوری خودروهای برقی شده است که بر روی برقی سازی خودروهای قدیمی تمرکز دارند. 

شورولت بلیزر مدل 1977 برقی شده:

برقی کردن خودروهای کلاسیک

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها