کد خبر : 60455

شیائومی وارد دنیای خودروهای برقی می شود

شیائومی وارد دنیای خودروهای برقی می شود

شیائومی ‌که در طی سال‌های اخیر با ورود به حوزه‌های مختلف، کسب‌وکار خود را توسعه داده است، اکنون به دنبال تولید خودروهای الکتریکی است.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، رویترز با انتشار گزارشی به نقل از سه فرد آگاه و آشنا با شرکت شیائومی نوشت که تصمیم این شرکت چینی برای ورود به عرصه رقابت در خودروهای الکتریکی جدی است. گفته می‌شود شیائومی قصد دارد تا از کارخانه شرکت Great Wall Motors برای تولید خودروهای الکتریکی خود استفاده کند.

شیائومی در حال حاضر، جزو پیشگامان فناوری‌های اینترنت اشیا (IoT) به شمار می‌روند و محصولات متنوعی را از قبیل لپتاپ، گوشی هوشمند، وسایل خانگی، اپلیکیشن‌های موبایلی و حتی اسکوتر در بازار دارد. این شرکت در طی سال‌های اخیر، بخش زیادی از سهم فروش خود در بازار گوشی‌های هوشمند در کشور چین را از دست داده و اکنون به دنبال بازارهای جدیدی برای تثبیت جایگاه خود به عنوان یک تولیدکننده برتر محصولات مختلف است.

گفته می‌شود که شرکت Great Wall Motors در زمینه مهندسی ساخت نیز مشاوره‌هایی را به شیائومی ارائه خواهد داد تا فرآیند تولید و این پروژه سریع‌تر دنبال شود. در واقع، این خدمت در کنار در اختیار قرار دادن کارخانه این شرکت برای تولید خودروهای الکتریکی به شیائومی عرضه می‌شود.

شرکت Great Wall Motors جزو تولیدکنندگان به‌نام چینی در ساخت انواع مدل‌های شاسی بلند و خودروهای پیکاپ به شمار می‌رود که محصولات خود را روانه بازار چین می‌کند. اگرچه این شرکت سابقه 30 ساله خودروسازی را در کارنامه دارد، اما اخیرا وارد حوزه خودروهای الکتریکی شده است.

این شرکت در سال 2018 از محصولی به نام ORA R1 رونمایی کرد که یک خودروی الکتریکی مقرون به‌صرفه برای خریداران محسوب می‌شد. همچنین یک سال بعد این شرکت با شرکت بزرگ BMW وارد همکاری شد و خودروهای الکتریکی Mini را تولید کرد.

از آن زمان تاکنون، محصول جدیدی از کارخانه‌های این شرکت بیرون نیامده‌اند و به نظر می‌رسد که شیائومی و دانش مهندسان این شرکت می‌تواند به ساخت خودروهای الکتریکی امروزی‌تر کمک کند. در واقع، می‌توان انتظار داشت که نتیجه همکاری این دو شرکت به تولید خودروهایی الکتریکی مجهز به فناوری اینترنت اشیا خواهند بود و بخش زیادی از کارکرد خودرو به نرم‌افزار متکی خواهد بود.

البته پیشتر نیز شرکت‌های فناوری همچون سونی و اپل نیز رسما ورود خود را به بازار خودروهای الکتریکی اعلام کردند و اکنون باید منتظر ماند و دید که برای این بازار نوظهور با ورود شرکت‌های فناوری چه سرنوشتی رقم خواهد خورد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها