کد خبر : 60411

10 خودرو سدان اسپرت برتر دنیا در سال 2020 + عکس

10 خودرو سدان اسپرت برتر دنیا در سال 2020 + عکس

از سال 1950 به بعد سدان های اسپرت با تعریفی که ما امروز از آن‌ها می‌شناسیم وارد دنیای ماشین‌ها شدند. خودروهایی نسبتاً بزرگ و خانوادگی و گاه عضلانی که توانایی و عملکرد بالایی داشتند. پیش از آن سدان ها معمولا خودروهایی کُند و تنبل بودند که چندان به شتاب و سرعت آنها توجه نمی شد و بیشتر رفاه و آسایش سرنشینان در آنها مورد توجه بود.

به گزارش خودروتک، با هجوم خودروسازان مطرح دنیا به سمت ساخت سدان های اسپرت، رقابت بین این خودروها بسیار افزایش یافت و درنتیجه این رقابت حضور مدل‌های مختلف و هیجان‌انگیز از سدان های اسپرت در بازارهای بین‌المللی شد.

در ادامه با 10 سدان اسپرت و برتر دنیا در سال 2020 آشنا خواهیم شد که هر کدامشان دنیایی از فناوری و خلاقیت را با خود یدک می‌کشند و نتیجه سال‌ها خودروسازی هستند. 

1- پورشه تایکان توربو S

10 خودرو سدان اسپرت برتر دنیا در سال 2020 + عکس

برخلاف تمام انتظارات در اینجا توربو به معنای توربوشارژ بودن سیستم موتور نیست و ما با یک پورشه تمام برقی طرف هستیم. یک پورشه که می‌تواند تنها در مدت‌زمان 2.8 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد و البته می‌تواند بارها و بارها با همین شتاب حرکت کند بدون اینکه نیاز به خنک کردن موتورهای الکتریکی‌اش داشته باشد. پورشه توانسته است با دانش بالایی که در زمینهٔ سوپر اسپرت سازی دارد با طراحی منحصربه‌فردش پایداری خودرو در سرعت‌های بالا را افزایش دهد. این پورشه با یک‌بار شارژ می‌تواند 308 کیلومتر مسافت را طی کند. 

2- تسلا مدل S

10 خودرو سدان اسپرت برتر دنیا در سال 2020 + عکس

در سکوی دوم هم خبری از موتورهای 8 یا 6 سیلندر نیست بلکه موتورهای الکتریکی و باتری‌ها کمک می‌کنند با خودرویی سدان و اسپرت مواجه شویم. تسلا یکی از پیشتازان خودروسازی برقی در دنیا است که همواره محصولات جنجالی آن سروصدای زیادی به راه انداخته. تسلا مدل S با یک‌بار شارژ 646 کیلومتر مسافت را طی می‌کند. قدرت این خودروی تمام برقی که مجموعه‌ای از آخرین فناوری‌ها را در خود قرار داده است به بیشتر از 778 اسب بخار می‌رسد. این مقدار قدرت تقریباً از تمام خودروهای سدان و اسپرت تولید انبوه در سال 2020 بیشتر است. تسلا مدل S می‌تواند تنها در مدت‌زمان 3.1 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت برسد البته در نسخه تولید محدود plaid این شتاب 1.9 ثانیه است و قدرت خودرو به 1020 اسب بخار می‌رسد.  

3- دوج چارجر هلکت

10 خودرو سدان اسپرت برتر دنیا در سال 2020 + عکس

سکوی سوم در میان سدان های اسپرت و برتر دنیا در سال 2020 می‌رسد به دوج چارجر هلکت. تا اواسط سال 2000 سدان های آمریکایی توان رقابت با محصولات آلمانی را نداشتند اما ناگهان همه‌چیز تغییر کرد. دوج محصولات تحسین‌برانگیز با عضلاتی زیبا و خوش‌فرم را برای رقابت با محصولات آلمانی روانه بازار کرد. دوج چارجر هلکت با موتور غول‌پیکر 6.2 لیتری و 8 سیلندر قدرتی معادل 707 اسب بخار تولید می‌کند که در نوع خود کم‌نظیر است. با این توان می‌توان گفت دوج چارجر هلکت یک خودروی مسابقه در کلاس سدان اسپرت است. 

4- ب ام و M5

10 خودرو سدان اسپرت برتر دنیا در سال 2020 + عکس

بدون شک ب ام و و محصولات خاصی که در طول تاریخ خودروسازی تولید کرده است تعیین‌کننده کیفیت و رقابت و چشم‌اندازهای صنعت خودروسازی بوده است. در این میان سری M ب ام و که برخاسته از نیاز این برند برای برنده شدن در مسابقات سرعت اتومبیل‌رانی بود جایگاه ویژه‌ای در میان خودروهای اسپرت پیدا کردند. ب ام و در سری M به‌خوبی توانسته است نشان دهد یک اسپرت ساز حرفه‌ای است. برخی حتی معتقدند سری M می‌تواند به‌عنوان سوپر اسپرت شناخته شود. در M5 پیشرانه 4/4 لیتری تویین توربوشارژ و 8 سیلندر می‌تواند 600 اسب بخار قدرت تولید کند و با این عملکرد و سایر ویژگی‌ها رتبه 4 را در برترین سدان های اسپرت سال 2020 از آن خود کرده است. 

5- تویوتا کمری TRD

10 خودرو سدان اسپرت برتر دنیا در سال 2020 + عکس

تویوتا در ابتدای کار تلاش داشت در بازارهای محلی موفقیت کسب کند و خودروهایش در ابتدا توان چندانی در رقابت با محصولات خارجی نداشتند. این برند موفق ژاپنی توانست خودش را در لیست برترین‌های دنیا قرار بدهد و بعد از فولکس‌واگن دومین تولیدکننده انبوه خودرو در جهان است. در خانواده سدان ها تویوتا کمری جایگاه ویژه‌ای دارد و در نسخه 2020 و در نسخه TRD مزیت‌های رقابتی این خودرو به اوج خود رسید. موتور 3.5 لیتری و 6 سیلندر این خودرو می‌تواند 310 اسب بخار قدرت تولید کند و برای رسیدن به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت فقط به 5.9 ثانیه زمان نیاز دارد که در حال حاضر سریع‌ترین کمری تولیدشده توسط تویوتا است. 

6- آلفا رومئو جولیا GTA

10 خودرو سدان اسپرت برتر دنیا در سال 2020 + عکس

ایتالیایی‌ها بدون شک به محصولات آلفا رومئو افتخار می‌کنند که رقیب سرسختی برای خودروسازان بزرگ دنیا به‌حساب می‌آید. جولیا GTA که مانند سایر محصولات سری GTA که به وزن سبک خود می‌بالند به‌صورت محدود تولید و با عملکرد بسیار بالایی که دارد در جایگاه 6 دنیا در کلاس خودروهای اسپرت و سدان در سال 2020 قرارگرفته است. قلب تپنده 2.9 لیتری و 6 سیلندر مجهز به تویین توربوشارژ قدرتی بیشتر از 540 اسب بخار تولید می‌کند که در نوع خود بسیار هیجان‌انگیز و نفس‌گیر است. این خودروی 4 در که طراحی خیره‌کننده‌ای در میان خانواده بزرگ سدان ها دارد بیشتر از 155 هزار دلار قیمت دارد. این نسخه نسبت به مدل‌های پیش از خود سبک‌تر و قدرتمندتر شده است. 

7- کیا استینگر GTS

10 خودرو سدان اسپرت برتر دنیا در سال 2020 + عکس

شرکت کیا موتورز ازجمله شرکت‌هایی است که انگار همیشه می‌داند سلیقه بازار قرار است چه طور تغییر کند. کیا به‌عنوان یک برند آسیایی به‌جای تولید خودروهای ارزان و بی‌کیفیت خودش را وارد چالش کرد و کیفیت و عملکرد بالا را به محصولاتش اضافه کرد. کیا که به‌خوبی توانسته است وارد رقابت با محصولات اروپایی مخصوصاً خودروهای آلمانی شود در مدل استینگر GTS کاملاً در ساخت یک خودرو سدان اسپرت موفق عمل کرده است. خروجی موتور نسخه GTS به‌طور شگفت‌انگیزی بالا و به عدد 365 اسب بخار می‌رسد. این قدرت از یک موتور 3/3 لیتری 6 سیلندر با توربوشارژر دوقلو است که البته توان رقابت مستقیم با سری M بی ام و و برخی مدل‌های مرسدس بنز را ندارد اما رقیبی جدی و سرسخت برای آئودی به حساب می آید.

8- جنسیس G70

10 خودرو سدان اسپرت برتر دنیا در سال 2020 + عکس

30 سال پیش هیوندای به‌عنوان خودروسازی با خودروهای ارزان با طراحی بسیار ضعیف شناخته می‌شد اما در سال‌های گذشته این برند توانسته است با کمک زیرمجموعه لاکچری ساز خود علاوه بر طراحی‌های زیبا و چشم‌نواز و لوکس، عملکرد بالا را هم به خودروهایش اضافه کند. جنسیس G70 بدون شک یکی از این خودروهای سدان و اسپرت است که در لیست 10 خودروی سدان و برتر دنیا در بخش اسپرت قرارگرفته است. این خودرو رفتاری آلمانی، کیفیت ژاپنی و بهایی کره‌ای را با خود یدک می‌کشد. این سدان به موتور 3/3 لیتری توربوشارژ مجهز هست که با 6 سیلندر 365 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. در کنار همه این موارد طراحی زیبای این سدان در کلاس خود قابل‌توجه است. 

9- سوبارو ایمپرزا STI

10 خودرو سدان اسپرت برتر دنیا در سال 2020 + عکس

سوبارو در سال 1990 برای اولین بار نسخه ایمپرزا را معرفی کرد. این خودرو توانست در مسابقات جهانی توفیقات بسیار زیادی را به دست بیاورد و همین موضوع کمک کرد توجهات به این برند جلب شود. 25 سال تولید ایمپرزا باعث شده است که امروزه نسخه STI بتواند در لیست 10 خودروی برتر سدان و اسپرت با حجم موتور 2.5 لیتر توروبو شارژ و 4 سیلندر باقدرت 310 اسب بخار قرار بگیرد. موتورهای 4 سیلندر و تخت سوبارو در دنیا جایگاه ویژه‌ای دارند که با عنوان Boxer نیز شناخته می‌شوند. توان بالای این خودرو در کنار طراحی ساده باعث شده است که این برند حرف‌های زیادی در پیست‌های مسابقه داشته باشد. 

10- آئودی S4

10 خودرو سدان اسپرت برتر دنیا در سال 2020 + عکس

آئودی در پاسخ به نیاز مشتریانش که خودروهایی با سرعت و توان بالا نیاز داشتند از سال 1990 وارد رقابت جدی‌تری شد. کواترو عبارتی است که تکلیف را مشخص می‌کند و توسط آئودی ثبت شده است تا بگوید خودروهایش قابلیت چهارچرخ محرک دارند. در این میان S4 در کنار قابلیت کواترو بودن ویژگی‌های منحصربه‌فردی دارد که باعث شده است در لیست 10 خودروی سدان و اسپرت دنیا قرار بگیرد. موتور 3 لیتری و توروبوشارژ که 350 اسب بخار قدرت دارد نشان می‌دهد این خودرو یک غول خانوادگی قدرتمند و سریع است که ظرف کمتر از 4.6 ثانیه به‌سرعت 100 کیلومتر در ساعت می‌رسد و البته حداکثر سرعت آن در 250 کیلومتر در ساعت محدوده شده است. 

منبع: Hotcars.com

 

 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها