کد خبر : 59423

جیپ اسم شاسی بلند معروف خود را تغییر می دهد

جیپ اسم شاسی بلند معروف خود را تغییر می دهد

جیپ خودرو‌هایی به نام‌های چروکی و گراند چروکی را به فروش می‌رساند. بعد از ۱۲ سال وقفه که جیپ مجدد شروع به استفاده از این نام در آمریکای شمالی کرد، چندین بار در مورد این نام اظهار نظر کرده است.

به گزارش خودروتک به نقل از باشگاه خبرنگاران ، وال استریت ژورنال گزارش داد که مدیر عامل Stellantis، شرکت مادر جیپ، گفته است که وی برای پایان دادن به استفاده از نام شرکت چروکی آزاد است. نماینده‌ای از جیپ از اظهار نظر بیشتر در این مورد خودداری کرد و نمایندگان Cherokee Nation بلافاصله به این درخواست، پاسخ ندادند.

برای اولین بار، چروکی Nation از جیپ می‌خواهد نام خودرو‌های چروکی و گرند چروکی خود را تغییر دهد.

جیپ بیش از ۴۵ سال است که اتومبیل‌هایی با نام چروکی Nation تولید می کند، در آن زمان این شرکت چندین بار به دفاع از تصمیم خود مبنی بر استفاده از نام یک قبیله بومی در آمریکا برای اتومبیل‌های خود اقدام کرد. طی هشت سال گذشته و از زمان معرفی مجدد پلاک چروکی به بازار ایالات متحده در سال ۲۰۱۳، چروکی Nation نیز به رکورد رسیده است، اما هرگز به صراحت نگفته بود که جیپ باید نام خودرو‌ها را تغییر دهد.

اکنون، در حالی که جیپ آماده است تا نسل بعدی گرند چروکی را به بازار عرضه کند، نام آن باید تغییر کند.

جیپ گرند چیروکی L

جیپ در گفت‌وگویی از رئیس هوسکین برای پایان دادن به استفاده از نام چروکی در اتومبیل‌های خود گفت: نام خودرو‌های ما در طول سال‌ها برای احترام و تجلیل از بومیان آمریکایی به خاطر اشراف و قدرت انتخاب شده است.

یک مقام مسئول از شرکت چروکی نیشن می‌گوید نمایندگان جیپ اوایل این ماه از طریق تلفن با رئیس هوسکین تماس گرفتند، اما موضع Nation در مورد استفاده جیپ از این نام تغییر نکرده است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها