کد خبر : 58763

ماجرای طرح کراس اوور جداب با لوگو سایپا مشخص شد + عکس

ماجرای طرح کراس اوور جداب با لوگو سایپا مشخص شد + عکس

روز گذشته تصویری گرافیکی مربوط به یکی از خودرو‌های کانسپت دیده نشده سایپا در فضای مجازی منتشر شد که حواشی زیادی ایجاد کرد.

به گزارش خودروتک، ماجرا از این قرار بود که در مراسم رونمایی از محصولات سایپا برای بازار کشور آفریقایی زمبابوه توسط کمپانی مورزا، تصویری از یک کراس اوور کامپکت نیز منتشر شده که این شائبه را به وجود آورد که به یکی از محصولات آینده سایپا مربوط می‌شود، اما حالا منابع آگاه اعلام کرده اند که در واقع این تصور از بخش تحقیق و توسعه سایپا خارج نشده و برعکس، یکی از طرح‌های دانشجویی است که چند سال قبل در مسابقه طراحی صنعتی سایپا، برنده جایزه شده بود.

بنابراین آنطور که از شواهد امر بر می‌آید، سایپا قصدی برای تولید یک کراس اوور جدید را ندارد و در واقع بعید است که به فاصله کوتاهی پس از معرفی کراس اوور آریا (نسخه هاچ بک از سدان شاهین)، شاهد عرضه یک کراس اوور کامپکت دیگر توسط این خودروساز وطنی باشیم، بنابراین چاپ و انتشار این طرح گرافیکی صرفا به منظور تبلیغات و قدرت نمایی در برابر مشتریان آفریقایی صورت گرفته است.

طرح دانشجویی ارائه شده برای خودرو کراس اوور سایپا

گفتنی است که کمپانی مورزا در واقع یک شرکت با ملیت آفریقای جنوبی محسوب می‌شود که قصد دارد تا خودرو‌های ارزان قیمتی را برای رقابت با خودرو‌های دست دوم اروپایی و ژاپنی در بازار کشور‌های آفریقایی عرضه کند، هدفی که با توجه به کیفیت محصولات سایپا دور از دسترس به نظر می‌رسد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها