کد خبر : 57829

بازی‌های روز دنیا در تسلا مدل S جدید

بازی‌های روز دنیا در تسلا مدل S جدید

به نظر می‌رسد که مدل ۲۰۲۱ خودروی الکتریکی تسلا مدل اس به یک پردازنده گرافیکی قوی ساخت شرکت AMD مجهز خواهد بود.

به گزارش خودروتک به نقل از آی تی ایران ، اگرچه تسلا در ماه ژانویه حرفی در خصوص مدل پردازنده به کار رفته در این خودرو نزد، اما در خبرها آماده بود که در این خودرو احتمالا از همان معماری گرافیکی شرکت AMD که در نسل جدید کنسول‌های بازی به کار رفته، استفاده خواهد شد.

در همین رابطه اخیرا تصویری فضای وب منتشر شده که نشان می‌دهد مدل اس ۲۰۲۱ همراه با پردازنده گرافیکی Ravi ۲۳ شرکت AMD عرضه خواهد شد. این یعنی، همانند پردازنده‌های تعبیه‌شده در کنسول‌های بازی و سیستم‌های گیمینگ، پردازنده گرافیکی تسلا مدل اس جدید نیز مبتنی بر معماری RDNA ۲ طراحی شده است.

این یعنی، سرنشینان این خودرو می‌توانند لذت اجرای انواع بازی‌ها را در این خودرو تجربه کنند و در طول سفر، سرگرم شوند. فناوری RDNA ۲، یکی از پیشرفته‌ترین فناوری‌های توسعه‎‌یافته توسط مهندسان AMD است که اخیرا در بسیاری از پی‌سی‌ها قدرتمند و کنسول‌های بازی به کار رفته است.

از جمله این دستگاه‌ها می‌توان به کنسول بازی پلی استیشن ۵ و ایکس باکس سری ایکس اشاره کرد. این فناوری نه‌تنها قادر به ارتقای عملکرد دستگاه خواهد بود، بلکه سیستم‌های مجهز را یک سروگردن بالاتر از تراشه‌های هم‌رده ساخت شرکت رقیب یعنی انویدیا قرار خواهد داد.

با این حال، تسلا هنوز اطلاعاتی را در خصوص بازی‌هایی که سرنشینان می‌توانند از طریق سیستم ۱۰ ترافلاپسی به‌کار رفته در خودروی الکتریکی مدل اس جدید اجرا کنند، ارائه نکرده است. اما با توجه به تصاویری که توسط این شرکت ارائه شده، سرنشینان می‌توانند لذت اجرای بی‌دردرسر بازی‌هایی همچون The Witcher ۳ و همچنین Cyberpunk ۲۰۷۷ را در این خودرو تجربه کنند.

امکان اجرای بازی  در مدل اس ۲۰۲۱، بخشی از آینده‌نگری‌های ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا برای خودروهای تمام خودران این شرکت است. وی چندی پیش در مصاحبه‌ای اعلام کرد که هدف این شرکت، فراهم کردن دسترسی کاربران به بازی‌هایی است که از طریق تجهیزات داخلی خودرو قابل اجرا باشد تا از این طریق، سرنشینان در طول سفر سرگرم شوند.

تجربه بازی‌های روز دنیا در خودروی الکتریکی تسلا مدل اس 2021

بر اساس اطلاعات منتشر شده، پردازنده گرافیکی Navi ۲۳، از قابلیت پشتیبانی از ۱۶ گیگابایت رم GDDR6 برخوردار است که این قابلیت رد کارت‌های گرافیک Radeon RX ۶۰۰۰ نیز مشاهده می‌شود. همچنین این پردازنده احتمالا به مموری باس ۱۲۸ بیتی مجهز خواهد بود که امکان دسترسی به حداکثر پهنای باند ۲۲۴ گیگابایت بر ثانیه‌ای را فراهم می‌کند.

علاوه بر این و با توجه به پیش‌بینی‌ها، پردازنده گرافیکی RDNA ۲ به سرعت کلاک ۲.۴۴ گیگاهرتزی مجهز خواهد بود و از ۳۲ واحد رایانشی در آن استفاده خواهد شد. طبق آخرین اطلاعات، تسلا مدل اس جدید با قیمت تقریبی ۸۱ هزار دلار عرضه و فروش آن طی هفته‌های پیش رو آغاز خواهد شد.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها