کد خبر : 57280

حال و روز رنو خوب نیست

حال و روز رنو خوب نیست

حال و روز امروز ایده‌های رنو بی‌شباهت به سکانس فیلم به‌یادماندنی «گام معلق لک‌لک» ساخته تئو آنجلوپولوس نیست. جایی که تعداد زیادی جسد روی آب شناور شده‌اند. آمار فروش رنو همین وضعیت را نشان می‌دهد. بسیاری از تولیدات این شرکت ابدا چنان که تصور می‌شد موفقیت‌آمیز نبودند.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، سیر استقبال اروپایی‌ها از محصولات برقی بسیار بالاست و در برخی بازارها حتی از پیش‌بینی‌های اولیه جلوتر است. پاسخ بازار به جهش تازه صنعت خودرو که در پاسخ به انقلاب پایداری است، شدید به نظر می‌رسد. خودروهای برقی جواب داده‌اند و تسلا راه موفقیت را به همه نشان داده است. رنو در این بخش یک بازیگر درجه2 است. 

از دیگر سو افزایش پیوسته سهم بازار کراس‌اوورها با کاهش همزمان تقاضا برای هاچ‌بک‌ها و سدان‌ها که جایگاه ویژه‌ای در سبد تولیدات رنو دارند، همراه شده است. با توجه به عدم‌تمایل نیسان به ادغام بیشتر، رنو برای تداوم سطح فروش فعلی باید کراس‌اوورهای بیشتر و متنوع‌تری تولید کند اما پلت‌فرم‌های دیگری برای این کار تدارک دیده نشده‌اند. 

از آن سو بازارهای خارجی رنو یکی پس از دیگری از دست می‌روند و تلاش‌های این شرکت برای حضور در خاورمیانه و شمال آفریقا عمدتا با شکست روبه‌رو می‌شود. نه حضور مستقل این شرکت در ایران و نه تلاشش برای افزایش تیراژ تولید در مراکش به نتیجه قابل‌توجهی منجر نشده است. کما اینکه گروه‌های هدف رنو در منطقه منا با وضعیت اقتصادی عمدتا شکننده‌ای روبه‌رو هستند. در چین هم ابدا اوضاع رنو خوب نیست. 

رنو 5 کانسپت مدل 2021

با این شواهد، تولید نسل تازه رنو5 حامل ریسک بسیاری برای شرکت فرانسوی است. رنو5 جدید باید این‌قدر خوب باشد که نه‌تنها روی دست رقبا بلند شود، که مزه متفاوتی از رنو را به کام خریداران بچشاند. چیستی این مزه که در معماری رنو5 جدید نهفته باید موجب شود تا بازار از عطر و طعم هوندا E، مینی برقی، فیات500e یا پژو208 الکتریکی بگذرد تا به ایده خودرو ریترو و برقی رنو برسد. این خودرو البته هرچه باشد و هرچقدر موفقیت‌آمیز عمل کند، به درد ما و مشتریان بازار ایران نمی‌خورد. با وجود مشکلات تلنبار شده ایران در بازار انرژی، تولید خودروهای برقی نه برای تولیدکننده به صلاح است نه جاذبه‌ای برای مصرف‌کننده دارد. همکاری ما با رنو هم در جای دیگری است! 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها