کد خبر : 56442

نروژ رکورددار استفاده از خودروهای برقی در دنیا

نروژ رکورددار استفاده از خودروهای برقی در دنیا

نروژ تولیدکننده عمده نفت خام اروپا، نخستین کشور جهان است که بیش از نیمی از خودروهای ثبت شده‌اش در سال گذشته میلادی با نیروی برق کار می‌کرد.

به گزارش خودروتک به نقل از ایسنا ، خبرگزاری فرانسه گزارش داد که گروه صنعت خودرویی شورای اطلاع‌رسانی تردد جاده‌ای نروژ «OFV» اعلام کرد که موتور ۳/ ۵۴ درصد خودروهایی که در سال گذشته میلادی (۲۰۲۰) وارد بازار این کشور شمال اروپا شده‌اند، برقی است، در حالی که این نسبت در سال گذشته ۴/ ۴۲ درصد بوده است.

پرفروش‌ترین خودروهای این کشور در دوره یاد شده، آئودی ای ترون، تسلا مدل۳، فولکس واگن‌ای دی ۳ و نیسان لیف بوده که همگی دارای موتور برقی هستند. پنجمین خودرو در این گروه، فولکس واگن گلف است که به‌صورت شارژی هم به فروش می‌رسد، اما در آمار نوع موتور آن ذکر نمی‌شود. او اف وی افزود: فروش خودروهای برقی در آخرین ماه سال گذشته (دسامبر ۲۰۲۰) با ورود مدل‌های تازه به میزان بی‌سابقه ۷/ ۶۶ رسیده است.

انجمن خودروهای برقی نروژ وابسته به صنعت خودرو نیز به‌صورت جداگانه اعلام کرد که نروژ نخستین کشوری بوده که آمار فروش خودروهای برقی - شارژی آن از ۵۰ درصد کل خودروهای وارد شده به بازار فراتر رفته است. پیشتازی نروژ، بزرگ‌ترین تولیدکننده نفت در غرب اروپا که نیروی برق آن عمدتا از سدهای آبی تولید می‌شود، در صنعت خودروهای برقی، به علت پرداخت یارانه‌های سنگین به این بخش است. این کشور قصد دارد تا سال ۲۰۲۵ میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای همه خودروهای فعال را به صفر برساند.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها