کد خبر : 55713

هنسی ونوم F5 برای شکستن رکورد سریع ترین خودرو آماده می شود

هنسی ونوم F5 برای شکستن رکورد سریع ترین خودرو آماده می شود

هنسی، خودروساز آمریکایی، از خودرویی رونمایی کرده که می‌گوید با سرعت بیش از ۵۰۰ کیلومتر در ساعت، سریع‌ترین ماشین جهان خواهد بود. نام این محصول"Venom F5" است. این نام از سیستم رتبه‌بندی گردبادها گرفته شده که در آن سهمگین‌ترین گردباد، F5 نامیده می‌شود.

به گزارش خودروتک ، موتور ونوم F5 هشت سیلندر با دو توربو است که ۱۸۱۷ اسب بخار نیرو تولید می‌کند.

این موتور در حال حاضر قوی‌ترین موتوری است که برای یک خودرو سواری ساخته شده است.

اعدادی که هنسی از شتاب خودرو منتشر کرده خیره‌کننده است. سرعت F5 در کمتر از سه ثانیه به ۱۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. خودرو برای رسیدن به سرعت ۲۰۰ کیلومتر در ساعت کمتر از پنج ثانیه نیاز دارد و در هشت و نیم ثانیه سرعتش به ۳۰۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد.

اتاق ماشین با الهام از هواپیماهای جنگنده طراحی شده است
اتاق خودرو با الهام از هواپیماهای جنگنده طراحی شده است

جان هنسی، مدیر کارخانه می‌گوید که تمرکز ونوم F5 تنها بر ثبت رکورد سرعت نیست و می‌توان از آن مانند یک خودرو معمولی شهری استفاده کرد. خودرو در پنج حالت مختلف تنظیم می‌شود. قوی‌ترین حالت برای راننده قفل است و فقط پس از آموزش و قبول شدن در امتحان برای او باز می‌شود.

طراحان هنسی می‌گویند که راننده خودروی که سرعتش بیش از ۵۰۰ کیلومتر در ساعت است، با خلبان فرقی ندارد. برای همین اتاق خودرو شبیه به هواپیماهای جنگی طراحی شده است. برای دید بهتر راننده، بخش بالای فرمان برداشته شده و همه دکمه‌های مهم روی فرمان قرار گرفته است.

هنسی در سال ۱۹۹۱ کارش را در ایالت تگزاس با تقویت یک میتسوبیشی آغاز کرد و اکنون یکی از مشهورترین نام‌ها در تقویت خودرو است.

این اولین بار نیست که این شرکت قصد دارد رکورد سرعت را بشکند. هنسی در سال ۲۰۱۶ و به مناسبت ۲۵ سالگی تاسیس کارخانه با یک لوتوس تقویت شده روباز به سرعت ۴۲۷/۴ کیلومتر در ساعت دست یافت و عنوان سریع‌ترین خودرو روباز جهان را به خود اختصاص داد.

هنسی همچنین چند بار برای کسب رکورد سریع‌ترین خودرو جهان تلاش کرده و اگرچه توانست رکوردشکنی کند، اما هر بار به دلایلی رکوردش توسط موسسه ثبت رکورد‌های گینس پذیرفته نشد.

دستگاه از هنسی ونوم F5 ساخته می‌شود
24 دستگاه از هنسی ونوم F5 ساخته می‌شود

رکورد سریع‌ترین خودرو جهان اکنون در دست کارخانه‌ای سوئدی به نام کونیگزگ است. خودرو کونیگزگ به نام آگرا در سال ۲۰۱۷ در دو مسیر رفت و برگشت به میانگین سرعت ۴۴۷ کیلومتر در ساعت دست یافت.

سال گذشته هم بوگاتی با مدل شیرون با رسیدن به سرعت ۴۹۰ کیلومتر در ساعت رکورد سریع‌ترین خودرو جهان را در یک بار حرکت در مسیر مستقیم ثبت کرد.

تولید F5 از سال آینده آغاز خواهد شد. قرار است ۲۴ دستگاه از این خودرو با قیمت پایه دو میلیون و صد هزار دلار ساخته شود.

رکوردگیری برای رسیدن به سرعت بالای ۵۰۰ کیلومتر در ساعت، سال آینده و احتمالا در باند فرودگاهی انجام می‌شود که ناسا از آن برای فرود فضاپیماهای شاتل استفاده می‌کرد.

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها