کد خبر : 55665

نیسان لیف 10 ساله شد

نیسان لیف 10 ساله شد

نیسان LEAF اولین خودروی تمام برقی در بازار جهان، دهمین سالگرد خود را با یک نقطه عطف تاریخی جشن می‌گیرد.نیسانLEAF الکتریکی که در سطح جهانی محبوب است توسط بیش از ۱۸۰ هزار علاقه‌مند به خودروی الکتریکی در سراسر اروپا هدایت می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، در ۱۰ سال گذشته، دارندگان نیسان LEAF مانع از ورود ۵/ ۲ میلیون تن CO۲ به جو زمین شدند. این خودروساز ژاپنی همچنین اضافه می‌کند که دارندگان LEAF از زمان راه‌اندازی تاکنون مجموعا حدود ۱۶ میلیارد کیلومتر هوای پاک را پیموده‌اند.

یکی از مدیران ارشد نیسان می‌گوید با فروش بیش از نیم‌میلیون LEAF در سطح جهانی، مشتریان همچنان از این وسیله نقلیه الکتریکی پیشگام استقبال می‌کنند. این خودروی پاک همه را به سمت آینده‌ای سبز سوق داده است. جالب اینجاست که تعداد کل LEAF فروخته‌شده در سطح جهانی با موفقیت مانع از ورود ۵/ ۲ میلیون تن دی اکسید کربن (CO۲) به محیط زیست شده است.

برای آزاد شدن مستقیم این مقدار دی اکسید کربن از جو  زمین تقریبا ۱۰۰ میلیون درخت نیاز است. به عبارت دیگر، نیسان LEAF هر سال با رانندگی ۱۸ هزار کیلومتر، ۷۴۴ کیلووات ساعت انرژی پاک تولید می‌کند که برای تامین انرژی تلفن همراه برای حدود ۳۷۲ سال کافی است.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها