کد خبر : 55571

بحران خودروهای ارزان در بازار آمریکا

بحران خودروهای ارزان در بازار آمریکا

در سال‌های اخیر در بازار آمریکا و کشورهای غربی، خودروهای نو با قیمت ۲۰ هزار دلار نایاب شده است. هرقدر تعداد محصولات زیر ۲۰ هزار دلار در بازار کاهش می‌یابد، دست جوانان از خرید خودروی نو کوتاه‌تر می‌شود.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد، همین حالا هم خیلی از نوجوانان و جوانان آمریکایی به‌دلیل نداشتن پول کافی برای خرید خودرو، به روش‌های اشتراک سواری ridesharing و سایر شکل‌های حمل و نقل نوین روی می‌آورند و درصد مالکیت خودرو هم رو به کاهش می‌گذارد.

داده‌های موسسه تحقیقاتی و نظرسنجی «جی‌دی پاور» نشان می‌دهد فروش خودروهای ارزان در چند سال گذشته کاهش داشته با اینکه از رقم کل فروش هم خیلی کاسته نشده است. در سال ۲۰۱۳ فروش خودروهای نوی زیر ۲۰ هزار دلار ۱/ ۲۰ درصد از کل فروش خودروها را تشکیل می‌داد، اما در سال ۲۰۲۰ سهم خودروهای ارزان زیر ۲۰ هزار دلار فقط ۴/ ۹ درصد از کل فروش بوده است. یک دلیل آن لاغر‌شدن سهم سگمنت خودروهای جمع و جور و بسیار کوچک است که اکثر خودروهای این سگمنت زیر ۲۰‌هزار دلار قیمت دارند.

جای این سگمنت از بازار را خودروهای بلندقامت جمع و جور گرفته‌اند و مردم علاقه زیادی به شاسی‌بلندهای کوچک نشان می‌دهند که دیگر امکان نگه داشتن قیمت زیر ۲۰ هزار دلار برای این خودروها وجود ندارد. اصراری هم وجود ندارد که خودروها با درآمدزایی پایین عرضه شوند وقتی از آن استقبالی هم به‌عمل نمی‌آید. وقتی مشتریان هم دیگر به‌دنبال خودروهای کوچک شهری و جمع و جور نیستند، نگه داشتن قیمت‌ها زیر ۲۰‌هزار دلار هم توجیهی ندارد.

با این حال از نظر خودروسازان، برای ایجاد وفاداری به برند، لازم است جوانان به سمت خرید خودرو ترغیب شوند و راه آن این است که خودروی عرضه شده، به توان خرید جوانان نزدیک شود. از نظر تحلیلگران صنعت خودرو، هرقدر قیمت خودروها بالاتر می‌رود، خودروسازان با ریسک از دست رفتن پول در آینده مواجه خواهند بود.

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها