کد خبر : 5505

این زنان موتورسوار

این زنان موتورسوار

بررسی‌های میدانی حاکی از آن است که در حال حاضر زنان موتورسوار چیزی حدود 19 درصد کل راکبان موتورسیکلت‌های حرفه‌ای را به خود اختصاص داده‌اند.

به گزارش خودروتک، امروزه 66 درصد موتورسواران زن که خود موتورسیکلت دارند اذعان می‌کنند که بازخورد خانواده و دوستانشان نسبت به این موضوع مثبت است.

امروزه خانم‌هایی که برای خود پشت فرمان موتورسیکلت می‌نشینند به طرزی روزافزون در حال رشد است. این یعنی موج جدید راننده‌های زن دیگر نمی‌خواهند به‌عنوان مسافر در قسمت پشتی موتورسیکلت مردهایشان بنشینند.

براساس یک نظرسنجی که از سوی شورای صنعت موتورسیکلت‌سازی انجام شده، تعداد زنان راننده طی یک دهه گذشته 2 برابر شده‌اند. اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم، سال 2009 از هر 10 زن یک نفر موتورسوار و امروز از هر 5 زن یکی موتورسوار است. به‌طور مشخص اکثریت این جامعه آماری رو به رشد را جوانان تشکیل می‌دهند.

این نظرسنجی می‌گوید که 22 درصد متولدین دهه 60 تا دهه 80 میلادی زنان موتورسوار هستند. در حالی که این تعداد در نسل دهه 80 تا 2000 چیزی حدود 26 درصد است. یکی از دلایل این تفاوت سلیقه این است که در دهه‌های پیشین موتورسیکلت به‌عنوان یک وسیله نقلیه به‌شدت از سوی مردان مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما امروزه 66 درصد موتورسواران زن که خود موتورسیکلت دارند اذعان می‌کنند که بازخورد خانواده و دوستانشان نسبت به این موضوع مثبت است.

این پدیده پیغامی روشن را برای سازندگان موتورسیکلت ارسال می‌کند که باید روی این بازار توجه ویژه‌ای اعمال کنند.

منبع: باما

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها