کد خبر : 54818

شگفتنی خودروسازان بزرگ دنیا برای سال ۲۰۲۱

 شگفتنی خودروسازان بزرگ دنیا برای سال ۲۰۲۱

با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌هایی که گریبان شرکت‌های بزرگ خودروسازی را گرفته و آنها را مجبور به مدیریت منابع مالی خود کرده است، اما همچنان مدیران ارشد شرکت‌های خودروساز تلاش می‌کنند تا با طراحی و عرضه محصولات متنوع و به‌روزرسانی محصولات قدیمی به نوعی سهم بازار خود را افزایش دهند.

به گزارش خودروتک به نقل از دنیای اقتصاد ، به‌طور معمول در ماه‌های پایانی هر سال خودروسازان بین‌المللی اقدام به رونمایی از محصولاتی می‌کنند که قرار است طی سال پیش رو آنها را به بازار عرضه کنند. در ماه‌های پایانی سال ۲۰۲۰ نیز مدیران ارشد شرکت‌های خودروساز بیکار ننشسته و به‌رغم محدودیت‌های ناشی از شیوع ویروس کرونا و چالش‌های به‌وجودآمده اقدام به رونمایی از محصولات به‌روزشده خود کرده‌اند. حال باشگاه خبرنگاران جوان در گزارشی برخی از محصولات به‌روزرسانی‌شده را که به نوعی می‌توانند سورپرایز بازار خودرو در سال آینده باشند، مورد بررسی قرار داده است.  

جنسیس GV۸۰  محصولی است که شرکت کره‌ای هیوندایی قصد دارد در سال آینده میلادی به بازار عرضه کند. جنسیس GV ۸۰ توسط بسیاری به سپر سوپرمن تشبیه شده است. این خودرو لوکس‌تر از سدان‌های کنونی جنسیس به نظر می‌رسد. در این خودرو از مترالج پریمیوم، تودوزی چرمی و تریم چوبی استفاده و فضایی فراهم شده که کاملا برای یک کراس‌اوور لوکس مناسب است.

دیگر خودروساز کره‌ای یعنی کیا نیز قصد دارد تا سال ۲۰۲۱ کیا تلوراید را برای عرضه در بازار آماده کند.

کیا تلوراید

کیا تلوراید خودرویی شاسی‌بلند است. این خودرو ۸/ ۳ لیتری قدرت ۲۹۱ اسب بخار را فراهم می‌کند. سواری با آن روان است و آن را می‌توان در ردیف خودروهای اسپرت و آفرود جای داد.

اما خودورسازان ژاپنی نیز بیکار ننشسته‌اند و دو خودروساز این کشور یعنی تویوتا و هوندا نیز محصولات جدیدی را برای سورپرایز کردن بازار در سال آینده تدارک دیده‌اند.

به‌طوری‌که تویوتا سال آینده مدل جدیدی از سوپرا را عرضه می‌کند.

تویوتا سوپرا ۲۰۲۱ یک مدل جدید چهارسیلندری با قدرت ۳۸۲ اسب بخار است. گفته شده است این خودرو برای رسیدن از سرعت صفر به صد به ۹/ ۳ ثانیه زمان نیاز دارد.

تویوتا سوپرا 2021

هوندا نیز با ایجاد تغییراتی در هوندا آکورد آن را آماده حضور در بازار خواهد کرد. هوندا آکورد در کلاس‌های متنوعی شامل کامپکت، میان سایز و همچنین گرندتور معرفی شده و از منظر استایل بدنه نیز شامل مدل‌های ۳ و ۵ در هاچ‌بک، ۴ درسدان، ۲ درکوپه و ۵ در استیشن واگن است. تاکنون ۱۰ نسل از این محصول توسط هوندا عرضه شده است. شرکت خودروسازی پورشه نیز در تدارک است تا دو محصول پورشه باکستر ۷۱۸ و پورشه ماکان را سال آینده با ایجاد تغییراتی به بازار عرضه کند.

طراحی موتور پورشه ۷۱۸ و شاسی با تیونینگ اسپرت آن به پورشه ۷۱۸ باکستر کمک می‌کند تا یک رانندگی متعادل را ارائه کند. همچنین پورشه جزئیات برنامه‌های آینده خود را برای خودرو ماکان ارائه داده است. طبق این برنامه در سال ۲۰۲۱ نسل دوم این خودرو به یک خودروی الکتریکی تبدیل خواهد شد.

این سازنده آلمانی اعلام کرده است که فروش مدل فعلی بنزینی این خودرو در کنار مدل الکتریکی آن به مدت نامعلومی ادامه خواهد یافت.

پورشه 718 باکستر GTS

دیگر خودروساز آلمانی یعنی فولکس‌واگن و شرکت مادر پورشه نیز قصد دارد تا گلف GTI ۲۰۲۱ را روانه بازار کند.

خبر خوب برای علاقه‌مندان خودروهای این شرکت آن است که خودروی GTI ۲۰۲۱ با قدرت اسب‌بخار بیشتری به میدان خواهد آمد. علت این افزایش قدرت قرارگیری موتور تازه نفس EA۸۸۸ است که می‌تواند ۲۴۵ اسب‌بخار را برای مخاطبان به نمایش بگذارد. 

 

ارسال نظر
نظرات کاربران
بیشتر
دیگر رسانه ها